Saturday, 8 July 2017

TUN MAHATHIR/ANWAR LAWAN NAJIB/ZAHID HAMIDI - SELAMAT TINGGALLAH UMNO, BN!!


Perakuan Tun Mahathir Mohamad untuk menyokong Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri sebenarnya memberi makna yang besar kepada perubahan dalam negara yang sedang menjadi dambaan majoriti rakyat sekarang ini.

Setelah bertemu dua kali dengan Anwar di mahkamah sebelum ini, sokongan terbuka Tun Mahathir kali ini ibarat pematrian terakhir lagi kukuh bersama bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang akan dibawanya hingga ke hujung nyawa.

"Dalam kes Anwar kita boleh berhujah yang dia tidak dilayan secara adil. Jelas sekali keputusan mahkamah dipengaruhi kerajaan dan saya rasa kerajaan akan datang mampu memujuk Yang Dipertuan Agong untuk memberi pengampunan Diraja kepada Anwar.

"Dalam keadaan dia mampu terlibat kembali dalam politik dan menjadi Perdana Menteri, saya tidak ada bantahan," kata Pengerusi Bersatu itu dalam temubual dengan Guardian, baru-baru ini.
Kata-kata beliau itu dengan sendirinya mampu memberi laluan untuk selesainya isu kepimpinan dalam Pakatan Harapan, sebuah gabungan yang bakal didaftarkan secara rasmi untuk menumbangkan UMO dan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Tun Mahathir kini tentunya tiada halangan ini untuk dipersetujui sebagai Pengerusi Pakatan Harapan dan seterusnya menjadi "kepala perang" bagi menentang Najib Razak, UMNO dan BN. 

Meskipun ada yang mempertikaikan beliau sudah terlalu tua dan dianggap sebagai kitar semula, tetapi kita yang inginkan perubahan haruslah berfikiran terbuka bahawa "siapakah lagi yang paling sesuai dan digeruni untuk menumbangkan Najib selain daripada Tun Mahathir"?

Soal sama ada Tun Mahathir akan menjadi Perdana Menteri peralihan atau tidak selepas itu, ia seharusnya menjadi soal kedua kerana yang penting ialah kemampuan dan pengalaman beliau dapat dimanfaatkan sepenuhnya dalam "perang" PRU 14 nanti.

Setelah menang, jika Pakatan Harapan mahu beliau menjadi Perdana Menteri peralihan buat sementara waktu dengan tugas utama untuk memulihkan ekonomi, memenjarakan petualang-petualang bangsa, mengembalikan kekayaan negara dan memujuk Yang Dipertuan Agong untuk pembebasan Anwar, kita seharusnya juga mengakui bahawa hanya Tun Mahathir ada kelebihan tersendiri dalam melaksanakan tanggungjawab tersebut.

Kiranya setelah itu, semua parti dalam Pakatan Harapan mahukan jawatan Perdana Menteri diberikan kepada Anwar untuk beberapa tahun sebelum diserahkan kepada pimpinan muda seperti Azmin Ali, Rafizi Ramli, Mukhriz dan sebagainya, ia tentunya juga jauh lebih baik berbanding jatuh ke tangan pemimpin-pemimpin yang sedia ada dalam UMNO sekarang ini.
Sifir mudahnya ialah dengan pengakuan Tun Mahathir untuk menyokong Anwar dari segi pengampuan dan seterusnya menjadi Perdana Menteri, gandingan Mahathir/Anwar kini sah muncul kembali buat kali kedua.

Yang menariknya, gandingan itu muncul hanya setelah beberapa minggu sebelum ini Anwar mengumumkan menarik diri sebagai calon Perdana Menteri serta menyeru semua pihak dalam Pakatan Harapan memfokuskan kepada matlamat utama mencapai kemenangan terlebih dahulu.

Secara tersiratnya bermakna, fokus Pakatan Harapan untuk menumbangkan UMNO dan BN akan lebih kukuh dan mantap lagi selepas ini. 

Isu kepimpinan, pendaftaran, logo, pembahagian kerusi dan yang lain-lain akan selesai dengan sendirinya dan lebih mudah secara berperingkat-peringkat dan semuanya tidak dinafikan amat menakutkan Najib.

Najib sendiri tidak melindungkan rasa gerun dan gentarnya dengan perkembangan terbaru ini. Sebab itu, dalam keadaan mahu pulang ke tanahair dari percutiannya di Perth dan seakan hari liburnya sudah terganggu, beliau nampaknya tidak menyembunyikan perasaan gundah-gulananya dengan sanggup secara tergesa-gesa mengeluarkan kenyataan kira-kira jam 9.30 malam semata-mata untuk mengecam keras musuh politiknya itu.

Katanya, beliau akan menghalang usaha Tun Mahathir untuk menyingkirkannya kerana ia didorong oleh kepentingan peribadi dan lebih untuk memastikan anaknya, Mukhriz dipilih menjadi Perdana Menteri.

"Pusingan U terbarunya menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri tidak semudah yang dilihat. Hakikatnya sokongan kepada Anwar didorong kebimbangan tentang keputusan kabinet membentuk Suruhanjaya Diraja berkaitan urusniaga forex yang akan membawa kepada pertuduhan jenayah.

"Jadi dia tidak mampu berdepan dengan individu berkaitan dengan kes itu seperti Anwar yang boleh memberikan keterangan menentangnya," kata Najib lagi.

Lihat, siapa yang sedang bimbang sebenarnya? 
Belum pun diketahui siapa anggota Suruhanjaya Diraja yang bakal dilantik berkaitan forex itu, Najib sudah awal-awal lagi membayangkan ada pertuduhan jenayah akan dikenakan terhadap Tun Mahathir?

Bagaimana Najib boleh tahu dan yakin mengenainya?

Adakah memang tujuan dan niat Suruhanjaya Diraja itu diwujudkan oleh kabinet yang dipengerusikan oleh Najib ialah untuk mengenakan pertuduhan jenayah kepada Tun Mahathir dan seterusnya menghalang daripada menjadi "kepala perang" dalam PRU 14?

Tidakkah kenyataan Najib itu dengan sendirinya mengesahkan kebimbangannya terhadap gandingan Tun Mahathir/Anwar?

Apa pun gundah rasa dalam hati, berbanding gandingan Najib/Zahid Hamidi - satu terlalu sarat  dengan beban 1MDB serta seluruh dunia memandang serong kepadanya dan satu lagi tiada jasa, kecuali membenarkan kelulusan membawa masuk 1.5 juta pekerja asing dari Bangladesh, rasanya rakyat Malaysia belum "buta hati"  untuk mengenepikan gandingan Tun Mahathir/Anwar demi masa depan yang lebih baik buat negara. (ShahbudinHusin 08/07/2017).

268 comments:

  1. Terbaik la tuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua ingat lu gi cuti tak balik2 dah...

      Delete
    2. Yang pasti lepas UMNO mampos , seret najib, semah gemok dgn anak beranak nye sekali masuk jel !

      Siasat dan bongkar habis-habisan kegiatan mencuri duit 1mdb oleh family lahanat ni, biar jadi tauladan pada pemimpin2 akan datang !

      Delete
    3. Insha Allah. Tempat terbaik bagi mereka.

      Delete
    4. Tak mungkin UMNO BN akan kalah. Saya buka mendahului takdir tuhn. Ramai (???) skrg terlalu yakin sangat BN akan tumbang. Jentik bijik mata sendiri dulu, UMNO BN tak akan kalah. Lu tgk Sarawak Election lps, sumer BN sapu licin. Ini Najib dlm keadaan diasak keliling pinggang, pun boleh sapu licin.

      Sedarlah jentera BN terlalu kuat. Segalanya BN sudah monopoli. da diatur kemas. Dgn segala pegawai atasan disemua jabatan adalah barua2 haprak lantikan UMNO, you just name it, be it SPR, SPRM, Jabatan Peguam, PDRM, ATM, beratus2 jabatan gomen, segala agensi2 gomen, GLC, GLIC, Jabatan Agama, Zakat, Mufti.. ini sumer 10000% akan menolong sampai basah spender2 punya. Ditambah dgn kewalauntaan secara taksub PAS dgn Hadi biol lagi, orang2 Melayu adalah spesis gagal secara total utk membuat perubahan, walaupun kecil mana pun. Harap sorak bola, boleh la.

      Jgn berselindung dgn menggunakan cliche "Allah akan menolong, kita boleh berdoa blablabla Allah itu ini..amalkan sunnah apa lanchow". Jgn menipu diri sendiri. Allah dijadikan modal pendinding menguatkan hujah bebal berkhayal fantasi nak menang PRU ala lobai2 PAS. Tapi habuk pun tarakkkkk..phui.. akhirnya makan dedak BN juga.

      Jgn berangan Semah Kemetot dgn bininya dgn anak beranaknya sekali nak masuk jel. Jgn berangan barua2 lantikan UMNO bermimpi mereka nak bertaubat dan cari rezeki halal usaha sendiri. Jangan berkhayal, sultan2 tetiba insaf dan mahu solat berjemaah di masjid. Ini peratusan terlalu kecil untuk berlaku. Tolong jegil mata luas2, jgn sikap bani Melayu spesis haprak dgn tahap didih darah bila berdebat 10°c ni, ini tak mungkin berlaku. Celik mata luas2, hantukkan kepala ke dinding, percayalah BN akan terus berkuasa dan BN menipu pi la mcm mana pun, tiada sekor rakyat boleh berbuat apa2 punya. Kitaran ini terus berpusing dan tak ada yg akan berubah punya.

      Delete
    5. Anon 7:58, dulu kat negara jiran kita acheh ramai orang berfikir macam ko..buat maksiat berleluasa..apa ada hal kata mereka..sekali bila tsunami melanda, baru terbuka mata semua manusia..baru nak menyesal minta ampun dan sebagainya..ini pun kitaran dunia, jangan sangka kemungkaran dilakukan akan dibiarkan tanpa balasan..cakap kamu mengingatkan saya pada engineer kapal titanic yang berkata 'even god cannot sink this ship..tapi dengan tip of iceberg sahaja kapal itu tenggelam dah ramai penumpang mati..jangan konfiden sangat bn takkan kalah..tiada yang akan kekal selamanya..apa apa boleh terjadi..menang atau kalah, perubahan tetap ada..Inshaa Allah.

      Delete
    6. Rakyat Sarawak pun ada akal juga laa.

      1. Minta otonomi
      2. Hantar peguam semak MA 63 di London
      3. Buka syarikat cari minyak sendiri
      4. Tuntut royalty minyak
      5. Tidak menyokong cukai baru hotel
      6. Keluar drp lembaga pelancungnga persekutuan

      Delete
    7. Maaf Zahir dan Batin,
      Sempena Syawal ini.
      Jangan JUMUD broo..
      Setiap kita TIADA upaya membaca hati dan fikiran sebenar jutaan pengundi akan pilihan mereka. Fikirkan kehidupan 'diluar ini' lebih bermakna berbanding 'perigi buta' yang men-JUMUD-kan pemikiran dan jiwa broo..
      Data dan fakta seharusnya diguna untuk penambahbaikan pencapaian matlamat dan bukan untuk BERHENTI berfikir dan berusaha.
      Aku minta maaf jika silap kata.

      Delete
    8. Kerusi2 Ahli Parlimen:
      • Sarawak: 31
      • WP Labuan: 1
      • Sabah: 25
      Jumlah di Msia timur = 57
      Pecahan di Msia Timur drpd total 222 kerusi = 25.7% shj...!

      Jika Sbh Srwk adalah fixed deposit BN, BN sapu licin habis, mohon kerusi2 BN dilingkupkan di Smnnjg...!!!

      Delete
    9. Dgn pengumuman zahid hamidi di batu pahat semalam umno akan memilih winnable dan likeable candidate dlm pru 14 nanti maka tamatlah riwayat phooooaaatttttt zakar shit!!!!

      Ketar lutut dah adnan mansur tengku palsu

      Delete
  2. Semoga pru14 mampu merubah nasib rakyat dan negara dari klepetokrasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemerintahan bapa segala ayam

      Delete
    2. geng K9 ni mcm anjing doh..opsss A9

      Delete
  3. Tak tahu Matdey tua ini, nyanyuk atau melatah
    Kata, org tak bermoral tidak boleh memerintah
    Kini dia mau ajak pulak rakyat, ikut kena getah
    Wueekkk…rakyat pun dah rasa nak termuntah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ckp kat nenek ko ke mcm tu...

      Delete
    2. Kesian ko
      Org nak berubah apa salahnya
      Cth bapak hang dulu mat Gian masa muda dah tua baru Pi masjid
      Pastu Ajak pula kopergi masjid
      Takkan ko kata dulu bapak mat Gian
      Baru skrg nak Insaf
      Aku x nak Ikut pasal dulu bapak mat Gian

      Delete
    3. Macai2 dah ketakutan... gelombang perubahan semakin kuat...banyak mana dedak pun tak mampu bertahan lagi...tak sabar tunggu pru14...

      Delete
    4. Kikiki..
      Bang budin.. bang budin..
      Living in denial..
      Mathir yg tangkap.. dia pulak bela org dia tangkap..
      Dan ramai pulak yg syok sendiri..
      Termasuk abg budin..
      Bukan tak tahu..sajer buat2 tak tahu..
      Anwar or mathir tak mungkin jadi pm nyer.. what a joke

      Delete
    5. Chai tak tido dapat berita buruk. Umno siyal nak mati sebab najib nazak.

      Delete
    6. Kah kaahh kaaaahhh bukan manusia
      Auta di jadikan fakta
      Pendedak, pengkhianat negara
      Selepas bumi terus ke neraka

      Hahahahaha

      Delete
    7. .
      .

      Najib kena ziarah Tuan Lobai.. bergambar sekali..

      Lalu keluarkan fatwa .. selain Islam di larang menjadikan orang kafir sebagai pemerintah .. Islam juga tidak galakkan orang yang di fitnah jadi PM?

      Ini baru betul King Maker.

      Delete
  4. Allah hu akhbar...hidup Tun Mahathir/Anwar.....jahanam Najib/Rosmah/Jho Lo/Reza/Menteri Penyamun Umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinn...Moga Najib dan Rosmah pengkhianat negara dihukum.

      Delete
    2. Semoga bapa segala ular akan di tangkap

      Delete
    3. Aaminn.....ya Rob....

      Delete
    4. .
      .

      00 59

      Cara macam itu tak boleh menenangkan Najib.

      Delete
    5. Mana ada Tanah Melayu dah bengong oiii...

      Delete
    6. Presiden Peru org Jepun, bila mahu diheret atas penyelewangan, dia lari ke Jepun daa...

      Besan Najib/Rosmah, org Kazahkstan. Bila diheret, takkan diorg habral nunggu jer utk dipenjarakan di sini...

      Chai2 dia, sungguh! Masih stay di sini...

      Delete
    7. Sirul yg dah jatuh hukum oleh Mahkamah di Malaysia pun, boleh menyelinap lepas, dapat suaka politik di Australia...

      Rakyat2 yg blacklist sbb tak bayar PTPTN, boleh jer pulak disekat utk dipastikan tak lepas dari bumi Malaysia...?

      Nmpk tak, sistem pemerintahan yg telah dimandulkan oleh kerajaan yg sedia ada.

      #JomUbah

      Delete
  5. Habis le nanti negara ni akan jadi hancor lebor
    Kita nanti akan berpedana menteri si penjubor
    Tak tahulah menteri mana taik nak bersembor
    Harapnya tak berlaku, jgn nasi menjadi bubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko
      Bodo malantun
      Jubo jugak jadi bahan

      Delete
    2. Kahh kaaahhh kaaaaahhh manusia durjana
      Kerana dedak jual bangsa
      dan negara
      Sebagai pengkhianat tiada gunanya hidup di dunia
      Tiap hari di doa rakyat cepat lah ke neraka

      Hahahaha

      Delete
    3. Kesihan macai umno/bn... dah kurang siuman sekarang ni.

      Semoga Allah beri hidayah kepada mereka ni.

      Delete
    4. Orang gila mmg ketawa sorang2

      Delete
  6. Diharapkan si pink lip moron prime kleptomaniac bubarkan parlimen secepat mungkin. Bamboo river villa is waiting for you. What a nice place where you can sit behind bars and watch that hippo soaking and sunbathing in the river

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesakit mental kleptomaniac selagi boleh bedal dia kasi habis. Sarawak dan Sabah kasi tukar BN.

      Delete
    2. Terbaik...jangan lupa rampas balik semua aset negara.

      Delete
  7. Dia dah hilang akal Madey keling tua Malabari
    Bukan itu saja, hilang jugak maruah harga diri
    Penutoh jubor mau dijadikan perdana menteri
    Mintak simpang le malaikat 44 kanan dan kiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko
      Dah sama tarap sypoll
      Nanti Jumpa la bro nuar kat akhirat
      Tu pun kalau dapat Cari

      Delete
    2. 0128, kenapa tak nak tanya Madey?

      1998 dia sumbat Nuat ke penjara atas tuduhan meliwat adik angkatnya Sukma Dermawan dan pembantunya Munawar...

      Madey tak jumpa Nuar kat akhirat ke?

      Delete
    3. 0214...lu tau ke jika madey da jmpe nuar n smbg psl tu..mne tau madey da mntk maaf ke..madey pun pk gak..ssh nk cri nuar nnt..hehe

      Delete
    4. Bodo mung Madey pun akan cari nuar
      Aku pun akan Cari mung pasal kata mung bodo
      Semua org akan Cari semua org
      Aku nak Tanya madey buat apa pasal aku ni ABU Bahlol

      Delete
    5. Kahh kaaahhh kaaaahhhh syaitan kepala dua
      DAP kafir dicercah,jho low kafir dibela
      Kah kaaahhh kaaahhh lupa dia hamba Allah
      Akan dibakar, disula, bila dia sampai di neraka

      Hahahaha

      Delete
  8. Matdey betul2 sudah hiilang maruah dan aura
    Dia dah tak tau buat pertimbangan kira bicara
    Tak ada sangat ke orang boleh pimpin negara
    Mahu kutip penutoh lobang jubor dari penjara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko
      Meroyan kat sini
      Jubo sendiri pun setakat buang tahi je
      Ada Hati nak kutuk bro nuar
      Jauh jubo Dari kote

      Delete
    2. Kah kaahh kaaahhh pengkhianat bangsa kaki auta
      Kerana dedak mencuri pura pura dia tak nampak
      Di dunia memutar, mengkhianat kerja si auta
      Bila mampus hantar ke neraka mata dikorek biar buta

      Hahaha

      Delete
  9. Politik Matdey Kerala dah jadi tersangat gawat
    Dia sudah jadi taraf seekor hanjing ekor cawat
    Ataupun umpama pen burok yg kering dakwat
    Ada ke nak dijadikan PM seorang kaki peliwat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dia
      Mungkin dulu Pernah kena liwat
      Sbb tu Mcm gini Perangai

      Delete
    2. Kah kaahh kaaahhh semakin hari semakin murka
      Membela tuan politik nya tetapi dedak semakin tiada
      Tidak sedar komen nya auta isi nya tiada
      Kalau begitu bodoh nya dia, dedak pun tiada bila di neraka

      Hahahaha

      Delete
    3. Geng K9..opss samsung A9 ni dah xleh tido mlm..sebab tuan dia nk kalah dah..kikiki

      Delete
  10. Bangkit rakyat Malaysia, bangkit bangsaku Melayu! Demi negara yang tercinta, demi anak cucu kita. Hidup Tun Mahathir! Hidup Anwar Ibrahim! Hidup gabungan seluruh rakyat Malaysia Pakatan Harapan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA RAKYAT MESTI BANGKIT ......TUMBANGKAN BN!!!!......AJAK SEMUA SAUDARA MARA DAN KAWAN KAWAN........PASTIKAN BN TUMBANG DALAM PRU 14 INI.
      GUNA HAK KITA SEBAGAI PENGUNDI.

      Delete
  11. Akhirnya sandiwaraa Matdey biol terdedah jua
    Rupa nya semakin bangaang bila semakin tua
    Penutoh lobang jubor, dia mahu jadikan ketua
    Mungkin dia dapat dari Clarey Brown ini petua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko
      Hanya mampu citer pasal jubo
      Simpan skit bodo tu kat anak cucù

      Delete
    2. xyah di lyn anjing tu bro..dpt tulang salak kuat la die..da pnt nyalak nnt syp la tu..

      Delete
    3. Setuju bro lepas ni x layan pasal mmg otak pun kat jubo
      Tu Blum lagi Mamat kopipes kat blog ni
      Dah baca komen pun x Selera

      Delete
    4. Bro bro semua. Itu lah syaitan yang bertopeng manusia yang saya selalu sebut. Jangan kita layan syaitan. Biar dia meroyan seorang diri di blog Tuan Budin tetapi jika mau dilayan juga, maki hamun saja. Apa guna nya sampah mayarakat, pengkhianat negara, pendedak kepada rakyat Malaysia. Neraka menunggu mereka.

      Delete
    5. Kah kaahh kaaahhh kepala babi ekor buaya
      Dengar cerita terjadi begini kerana durjana
      Diberi peluang bertaubat tapi dia tiada agama
      Bila mampus kelak dengan geng nya geranti ke neraka

      Hahahaha

      Delete
  12. Tak tahu lah apa mau jadi Matdey kepala bana
    Tuhan panjang kan umur, untuk dia dilihat hina
    Dia humban Nuat ke jail, dituduh liwat dan zina
    Kini nak angkat pula peliwat tu ke singgahsana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko
      Pi la tido sambil korek jubo tu

      Delete
    2. 0128 neraka sedang memanggil mu.
      Kah kah kah kah

      Delete
    3. Tuhan panjangkan umur kah kaahh kaaahhh
      Disuruh Allah buat lah yang mulia wahai kah kaahh kaahhh
      Tetapi kah kahh kaaahhh tidak setia dan tidak percaya
      Memilih mengkhianat bangsa, Allah berkata tempat mu neraka

      Hahahaha

      Delete
  13. Kesiian 0116, 0128, 0126, 0122, 0124 cai unta
    Harapkan komen, dgn kosong punya kata-kata
    Tak ada apa hujah pun, juga tak ada apa fakta
    Sifat bodoh bangang cai ini mmg jelas & nyata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. nme pun da cai..mne ade yg pndai pun..pandai menyalak ye..

      Delete
    2. Sian..kesian..penat je..Pantun berbalas kutukan je 24j.. Macai sial Umno celaka.. sila meninggal..
      Hahaha!!!

      Delete
    3. Pencuri....perompak dan penyokong nya tempat nya di neraka jahannam.....

      Delete
    4. Kah kaahh kaaahh cuba lah jadi manusia hebat
      Terlalu hina kalau dedak pun di sebat
      Hilang maruah, hilang akidah bila terjebat
      Suatu hari tiada bijan kamu jadi keparat

      Hahahaha


      Delete
  14. Hujah ke citer pasal jubo
    Kah kah Kah
    Fakta ke citer pasal jubo
    Udah la gunakan skit otak ko Yg bodo melantun fikir pasal benda lain selain jubo

    ReplyDelete
  15. Kasihan juga cai 0130 kalau komen tak dibalas
    Bingai & dungu cai ini mesti sbb dulu dia malas
    Dia ini, asyik kena berdiri atas kerusi dlm kelas
    Telinga pula habis merah, tiap hari cikgu pulas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro kalau Isu takat jubo X perlu la komen
      Tu Tahap walaun je yg percaya
      Low class la bro

      Delete
    2. xyah lyn bro...anjing ngah gersang tu..buang mse je

      Delete
    3. Kah kaahh kaahh dan geng adalah iblis di dunia
      Tiada berprinsip, tiada bermaruah, tiada beragama. Ibu bapa mengajar supaya membela yang benar
      Tetapi anak baruah kah kaah kaahhh
      membela yang mungkar

      Hahahaha

      Delete
  16. SARAT DGN PENYONLAPAN 1MDB,
    BUAT APA NAK SIMPAN LAGI,
    ELOKNYA CEPAT KURUNG DLM PINTU BESI,
    ALLAH BUKA HIJAB 1MDB HARI2,
    DAJJAL BUAT2 TAK NMPK HITAMNYA HATI,
    LOBAI DIBAYAR HEMBUS JAMPI,
    AGAMA HAHIS DIJUAL BELI,
    TAHEK LOW MAKIN MENGALIR SANA SINI,
    SLOGAN ASAL MELAYU ISLAM IA SUCI,
    OTAK.DILUTUT,AKAL DIKAKI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 0142 saya sambung sikit ok.

      Otak di lutut, akal dikaki
      Kahhh kahhh kahhh tu bukan orang tapi babi.
      Kalau mau di layan suka hati kita maki
      Muka kahh kahh kahhh kalau bukan macam jubor geranti macam puki.

      Kahhh kahhhhh kahhhhhh kahhhhhh

      Delete
    2. TERBAREEEEEEK !!!!

      I LIKE IT

      Delete
    3. Di lndia umum saja GST semua harga barang turun mendadak

      Di Msia harga barang naik melambung lambung.

      Apa bezanya GST di lndia dan Msia.
      Di Msia kuasa menteri duduk di celah kangkang

      Delete
  17. Sok Lan kalau mlm ni ko Cuba Menjbo bapak hang apa Yg akan berlaku
    A) bapak ko sepak Konek ko
    B) bapak ko biar je jubo dia kena sapu
    C) salah satu di atas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau layan balaci UMNO itu buat apa? Telah menjadi attribute mutlak, UMNO dan porno berpisah tiada. RTC,RY dan juga DSN semua itu memang sahih terpalit, tapi balaci seekor itu hanya tahu menyalak saja.

      Delete
  18. Tak ada kerja, layan jugak le, bingai 01:39 borak
    Walau pun cai ni bodoh dungu kepala tengkorak
    Dia buat komen, bebal kosong, habok pun tarak
    Dapat kat Nuat, mestii kena tutoh jubor terberak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro pantun lucah..lu ade bakat dowh..jgn sia2 kan bakat lu kt cni..org x ske pun..g mntk kje ngan Hustler ke..playboy ke..haha

      Delete
    2. Kah kah kah
      Kesian taksub pasal jubo

      Delete
    3. lucah lwnnya lucah juga ler bro...

      Delete
    4. Kah kaahh kaaahhh hero filem lucah yang mundur
      Dulu superstar tetapi sudah lama terkubur
      Sanggup mengkhianat dan sanggup melacur
      Binatang apa dia ini taik dikepala otak di jubor

      Hahahaha

      Delete
    5. Emak flom
      Anak taukeh blue film

      Delete
  19. Komen cai 01:44, 01:42 bertaraf longkang parit
    Mesti cai ini miskin & lalui kehidupan yang perit
    Dari fisasat aku, zahir dan batin cai ini menjerit
    Sebab mak dia dulu lepas main tak basuh burit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dah jubo masuk tuttt pulok
      Kalau percaya pasal jubo tu citer kat anak bini hang je la

      Delete
    2. bro..aku lg jijik dowh ngan lu pnye komen..ape mak lu xde po'en ke..lu ni serupa ludah ke langit..jatuh kt lu gak nnt

      Delete
    3. Kah kaahh kaaahhh anak paling kurang ajar
      Oh maaf bukan salah ibu bapa, bukan kurang ajar
      Sebenarnya mat banggang ni species yang tidak dapat di ajar
      Yang benar diputar, species ini di panggil ular.

      Hahahaha

      Delete
  20. Cai unknown 0156 bebel mcm nenek kebayan
    Agak nya pala dia pernah ditimpa buah durian
    Kesian jugak tengok biol ini meraban meroyan
    Maka, cai bodoh ni aku masih jugak nak layan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. seriously bro..u got talent..leh uat pantun kad rye ke..Hallmark ke..haha..idea tu ade..npe x komersil kan je..dpt gak dt..haha

      Delete
    2. Kah kaahh kaaahhh si bahalol ni badan manusia hati syaitan
      Menyokong perompak pencuri intan berlian
      Kerana dedak,sanggup mengkhianat rakyat dan sultan
      Cepatlah mampus neraka Tuhan kurniakan

      Hahahaha

      Delete
  21. Cai bengap 01:58 ini sekali sekala kelakar lucu
    Aku agak dia ini nyah bapok pakai bedak gincu
    Dapat dekat Nuat kalau sedap Nuat paku pacu
    Bodoh kau tu simpan lah sikit untuk anak cucu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..bro,lu leh gnti A. Samad dowh..tp version porn la..lu straight ke ape bro..asik anal je lu ckp..

      Delete
    2. Betul bro.. lawak gila.. bang budin buat2 tak tahu.. takut pergh.. gempaq siot..
      Sajer je provoke penyokong pembangkang yg dungu..
      Utk pengetahun.. Anwar tak sempat jadi PM
      Mathir mathir.. ayat power.. bang budin payung.. kakakaka

      Delete
    3. Kah kaahh kaaahhh sudah lah auta tambah bercelaru
      Dapat kawan budak bodoh 0227 Tanah Melayu
      Dengar cerita tiada makan Tanah Melayu jadi pengampu
      Pantun kosong babi kah kaahh kaaahh
      Tanah Melayu kata no 1.

      Hahaha

      Delete
  22. Bro 02:14, apa sebenarnya lu inii ingin mau cari
    Mcm lu asyiik ikut, gua punya pantun punya siri
    Lu tanya pasal anal, ini jawapan gua mahu beri
    Pasal citernya peliwat nak jadi perdana menteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..bro pantun lucah..lawak dowh lu ni..isteri lu msti bahagia..ari2 lu dendang kan pantun kt die..

      Delete
    2. Lama lama 0222 pun jual isteri dia.
      Kah kah kah kah

      Delete
  23. Takkan dah lupa 1998 punya gerakan reformasi
    Nuat dipecat & dia ajak penyokong demonstrasi
    Madey tuduh Nuat liwat dengan beberapa saksi
    Itu lah punca Nuat bermastautin dlm pagar besi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..past is past la bro..now we've to look for our future rite..wa x kisah pun spe jd PM bro..jnji bkn parti lu pnye org la..

      Delete
  24. Matdey punya tahap pemikiran udah tahap zero
    Peliwat yg dia penjara, mahu diangkat jadii hero
    Dia anggap Najib rasaksa & Nuat UltramanTaro
    Kih kiih.. sorry ler Matdey, for you ‘no tomorrow’

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. x kisah la spe jd PM pun bro..bkn nuar or madey ke..jnji bkn BN suda la..kesian la kt sedara mara lu..idup terseksa..asik mkn kangkung je..

      Delete
    2. Eh bro 0250 salah tu, kah kah kah ni babi bukan manusia. Makan dedak bukan kangkong, jumpa jho low sedia terkangkang atau menunging saya pun tidak tau. Terpaksa mau dedak kena ikut perintah.

      Delete
  25. Matdey mmg kotor dalam politik punya kancah
    Demi kepentingan diri raja pun dia berani acah
    Kini fikiran dia buntu tak tau lagi cari perencah
    Akhirnya nak dilantiknya jadi PM peliwat lucah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..segar mate wa bro bce lu pnye rangkap pantun..keep it up..haha..,next time bg la pantun tibai bijan lak..lu bkn bodo pnye org bro..haha

      Delete
    2. Boleh caya ke cakap bapa segala ular

      Delete
  26. Matdey masa jadi PM dulu boleh ler tunjuk juah
    Kini dia hanya lah pokok rendang tidak berbuah
    Sanggup dia jilat peliwat sampai hilang maruah
    Kalau rakyat ikut dia ini, akibatnya makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..kje shift mlm ke,haha,kemon la bro..bg pantun tibai bijan lak..lu mst bnyk idea pnye..

      Delete
  27. Matdey ini tak ubah seperti duda yang gila talak
    Dah hilang maruah bagaikan kemaluan terselak
    Tak kan berjaya walau kuat mana cai menyalak
    Perdana menteri peliwat, mesti rakyat kan tolak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib ni tak ubah seperti kerbau dicangkung hidung..ape yg bini dia buat semua diam

      Delete
  28. Bro 03:00, lu ingat gua ini mangkok, maa cii bai
    Senang2 saja mcm jalang, gua ni lu nak lambai
    Masing2 ada target tersendirii untuk nak ditibai
    Lu dah ada cai untuk tibai PM & PAS pak lebai


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola, lu memang penulis upahan mangkok, maa cii bai
      Perangai mcm jalang, kasi dedak lu akan mai
      Kerana dedak mak lu sendirii pun lu sanggup tibai
      Lu spesis teruk seperti PM sekarang & PAS pak lebai

      Delete
  29. hahaha easy bro...kira lu ni loyal la ek..,wa rse lu xleh terima kenyataan dat ur beluv madey now wit PH

    ReplyDelete
  30. Anus Ibrahim Ad-Dajal, turun ke bumii merosak
    Nak lantik peliwat ini jadii PM, fikir dulu masak2
    Tak usah diikutkan Madey yang nyata terdesak
    Pasal tu le Kejora terus tampil untuk mengasak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian mesti Penat nak pikir pantun jubo
      Kena mengena ke dgn sypol
      Adik ber adik ke
      Kah kah
      Jubo hai jubo

      Delete
  31. Pantun Kejora jam 03:27 bukan kelentong aota
    Kita dedahkan bersandar dari bukti yang nyata
    Bukan main tuduh kosong, ada bukti dan fakta
    Fakta ni cai senior Othaman Ahmad yang kata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…
    _______________________________________________
    OTHAMAN (PENJILAT LUDAH KAHAK GELEMA HIJAU) EMPAT TAHUN DULU

    (PETIKAN KATA-KATA OTHAMAN AHMAD DARI BLOG PARPUKARI)

    OTHMAN AHMADJUNE 29, 2013 AT 2:24 PM
    AnonymousJune 29, 2013 at 12:12 PM menyatakan:
    Sukarno udah conquer mana Negara bung? Indon udah kena kongkeq ada lah ...
    ----------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:

    Sukarno adalah diakui Pemidato Terhebat Kelas Dunia mengalahkan Mussolini dari Italy. Pidato dan seruannya amat mengesankan hingga rakyat bangkit dgn cangkul & bambu runcing menentang Belanda dan Inggeris. Itu sejarah dan tak dapat kita nafikan. Namun.....setelah dia berkuasa menjadi Presiden, negara Indonesia hancur lebur, tersisih dari masyarakat antarabangsa, ekonomi negara lingkup hingga menjadi bankrup dan paling menyedihkan memusuhi & memerangi saudara serumpun seagama Malaysia. Itulah padahnya apabila beliau menerapkan fahaman Liberal (Kesetaraan) yakni, agama itu semua sama tarafnya, komunisme & agama disepadukan di bawah panca sila. Akibatnya, haram & halal tidak lagi jadi pedoman hidup malah kahwin campur tanpa tukar agama berleluasa di Indonesia sehingga kini.

    Inilah fahaman yg didukung oleh Ad Dajal Malaysia, si Anus Ibrahim yg mahu diterapkan di bumi Malaysia. Setelah sekian lamanya Malaysia menikmati kemakmuran & keamanan di bawah pentadbiran Tun Dr. Mahathir, Malaysia mula mengalami keadaan buruk apabila Tun Dol melepaskan Anwar Dajal dari kandang tahanan, konon mahu jadi pemimpin baik, popular, liberal tidak racist dan bukan diktator. Tahu-tahunya, Tun Dol terkena kualat/kutukan karma akibat pengkhianatan dan pendurhakaan terhadap Tun Dr. Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian
      Meroyan kat blog org
      Citer jubo dan dajjal
      Dah la tu Pi solat tahajud

      Delete
    2. Dahulu kala ada kisah seorang pemuda bani Israelrbernama Nasuha. Pemuda tersebut benar-benar sangat jahat. Jahatnya pemuda tersebut bukan kepalang...metogol, membunuh bahkan perempuan yang sudah mati dalam kubur, pun digali kuburannya untuk dirogol. Namun pada suatu hari ketika dia menggali kuburan seorang wanita yang baru saja meninggal dan hendak dirogolnya mayat wanita tersebut, mayat wanita itu terbangun dan berkata pada Nasuha,"jangan kotori tubuhku ini, aku sudah meninggal,aku tidak mau tubuhku ini kotori oleh perbuatan orang jahat macam kamu"/ Nasuhapun sangat terkejut dan dia menjauhi jauhi mayat wanita tersebut dan ketakutan memikirkan mengapa mayat boleh berkata-kata. Lantaran itu, dia insaf, menangis serta menyadari semua kesalahannya selama ini. Dia kemudian pergi berjumpa seorang pendeta agama dan berkata pada pendeta tersebut bahwa dia sangat ingin bertaubat...taubat sebenar-benar tidak akan mengulangi perbuatan terkutuk. Melihat Nasuha bersungguh-sungguh, pendetatersebut memberi syarat kepada Nasuha atas taubatnya agar dia berjalan kaki dari suatu daerah menuju Masjid Quba di Madinah untuk mensucikan diri. Perjalanan itu benar-benar sangat jauh dan memerah tenaga bila di tempuh dengan berjalan kaki,,,tetapi karena kesungguhan tekad Nasuha yang benar-benar ingin bertaubat, dia menuruti perkataan pendeta tersebut. Sesampainya di tengah perjalanan, dia terkena musibah, dia termasuk ke dalam jurang dan akhirnya meninggal dunia. Kemudian etelah dia meninggal dunia, datanglah Malaikat Ridwan "penjaga pintu syurga" dan Malaikat Malik "penjaga pintu neraka" memperebutkan Nasuha. Malaikat Ridwan ingin memasukkan dia ke syurga tetapi Malaikat Malik pun ingin memasukkan dia ke neraka kerana kejahatan Nasuha selama masa hidupnya. Malaikat Malik menganggap dia tidak layak masuk syurga. Akan tetapi, Malaikat Ridwan pula berkata... "karena kesungguhan Nasuha untuk bertaubat sampai akhir hayatnya dia meninggal, dalam keadaan taubatnya, dia tertolong dan diampuni oleh Allah SWT di atas kesungguhan taubatnya sampai di akhir hayatnya. Kesudahannya Malaikat Ridwan pun memasukkan Nasuha ke dalam surga yang indah. Maka dari kisah inilah taubatan itu dinamakan "TAUBATAN NASUHA".

      Jika Allah mengkehendakki sesuatu, itu adalah haqNYA.
      Tun Mahathir dan DS Anwar Ibrahim juga insan biasa yg tak lepas dari keselahan & kesilapan asal jangan terus terlajak macam Najib Lajak.

      Delete
    3. Kejora mana belajar agama. Tahu pun tidak.
      Dia belajar cara2 cari dedak saja

      Delete
  32. Othaman dah sembunyi dlm gua mcm kelawar
    Makin terok lah si tua inii, sakit dalam dan luar
    Dia hanya mampu membaca tak berani keluar
    Aku agak dah habis basah, terkucil dlm seluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian bro
      gigih betul
      Mmg dasar Macai dan Walaun
      Mmg tak putus Asa
      Tunjuk kebodohsn

      Delete
    2. Bro 3.36..gwa dah nampak.. betul..tak tipu..cerah giler..gwa dah jadi macam nak tukar sokong BN.. lu punyer kuasa psikik pantun power siyal...memang bodo tahap dewata raya..melantun-lantun...

      Kahkahkah!

      Delete
    3. Entah berapa ribu kali Kojolla menyumpah seranah konon Tun Mahathir dan diri saya dah tua kutuk, nyanyuk, gelimpang sakit dan malah sampai mengata konon kami dah meninggal dunia. N

      Namun natijahnya, kami dalam lanjut usia masih sihat, cergas, cerdas, ke sana kemari tanpa memilih tempat untuk bercuti, bercakap, berucap tanpa escort, bodyguard atau pengiring dan paling penting tidak guna jet rasmi kerajaan dan berbelanja sakan perabih duit rakyat & negara.


      Sebaliknya, baru2 ini Najib nampak gayanya sudah tidak dapat lagi beraya dan ‘shopping sakan’ di Eropah dan New York, US (buat masa ini). Inipun boleh dikira sebagai satu bentuk ‘hukuman / pembalasan / kualat’ kerana pendurhakaan terhadap Tun Mahathir, rakyat Malaysia & negara. Syukur Alhamdulillah kita (termasuk Tun M) tetap conscious clear untuk menjejak di mana jua bumi Allah. Saya tidak dapat bayangkan jika saya sudah tidak boleh lagi (‘takut’) menjejakkan kaki di Eropah dan US.

      Delete
    4. Kojola, lu memang penulis upahan mangkok, maa cii bai
      Perangai mcm jalang, kasi dedak lu akan mai
      Kerana dedak mak lu sendirii pun lu sanggup tibai
      Lu spesis teruk seperti PM sekarang & PAS pak lebai

      Delete
  33. kita tgu imam mahdi trun la bro pantun...bru btul..stu kan sume umat islam..x lme da pun..hahaha..time tu gasak la btul2 ye..

    ReplyDelete
  34. Ewaah cai bingai 03:34 masih tampil dgn riang
    Rupanya penganggur ini berjaga sampai siang
    Masih lagi si bebal ini dgn komen bodoh piang
    Tapi tak apa dungu ni ada elaun dari Kit Siang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  35. Komen si cai bingai 03:38/03:40 kita terkejut
    Boleh cai lucah ini cakap pasal solat tahajud
    Entah2 dia ni tak pernah pernah rukuk sujud
    Ala cakap pun mcm keturunan yakjuj makjuj

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  36. Cai 03:40 bodoh bingai tapi tak mahu berguru
    Serupa kera tempat tak gatal dah mula digaru
    Namun di hati kita ni ada juga kasihan terharu
    Lihat kita cekap bepantun biol ni jadi cemburu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  37. demi utk menjatuhkan regime kleptocrat secara total, maka gandingan tun m n anwar wajib d beri sokongan.

    kemenangan secara tipis olih PH amat merbahaya kerana akan terjadi upaya utk 'membeli' wakil2 rakyat.

    pd najib, jumlah wang yg rela d tawar tiada had nya n dia juga tahu tiada siapa yg maksum.

    'CASH IS KING'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sokong regime bapa segala ular
      ...akan jadi seperti Pakistan

      Delete
    2. jgn sokong si kelept yg berbibir merah jln kepit..abis bangkrup

      Delete
  38. Cai 03:40 dah tempang, masih ingin melangkah
    Semua komen bodoh piang kita pintas pangkah
    Lihat gelagat biol ini, rasa nak ketawa berdekah
    Agak nya mak bapak dia, main burit tidak nikah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  39. Kuat pantun macai Najib MO1 malam ni. Dapat elaun OT ke chief lanun? Publik holiday kan penyamun cuti..Seluruh Persatuan Penyamun bawah Najib MO1 akan saman kalau repot kerja masa publik holiday.. Selasa depan surat loyar sampai...

    Kahkahkah!!!

    ReplyDelete
  40. Mampuih le kalo nak layan kerenah si tua nih

    dok flip flop tak habis2

    Kalo menang esok misti suruh Anwar lantik boboy jadi TPM. tuh.

    Anwar pun belum bagi apa jawapan lagi..... takut kena hina kali ke dua.

    Kalo org lain berkata seperti ini sudah tentu orang akan melebelnya sebagai lidah bercabang....

    Boleh percaya org seperti ini.

    ReplyDelete
  41. .
    .

    Semua dalam UMNO terkilan ketika Mahathir menuduh Anwar se hingga masuk ke penjara.

    Sejarah kegemilangan gabungan Mahathir - Anwar di perkatakan dengan kekesalan tetapi UMNO perlu di selamatkan.

    Allah Maha Pengatur.

    Dan sudah dijangkakan kisah mereka berdua tidak akan habis begitu sahaja. Malah segala kisah termasuk 1MDB tidak akan habis begitu sahaja.

    Rakyat mengeluh dan mengingati kejayaan Mahathir-Anwar dan menantikan akan ada gabungan seperti itu lagi. Tak disangka rupa-rupanya gabungan yang sama yang ujud.

    Pemimpin UMNO dan juga ahli-ahli UMNO sepatutnya gembira dengan perkembangan terbaru ini dan bersama rakyat memastikan gabungan tersebut menjadi kenyataan.

    Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  42. Kalau para pengkhianat nak kata beliau dah tua ke...kitar semula ke...u turn ke...

    Kami tak peduli pun. Kami perlukan PENGALAMAN beliau dalam mentadbir dan memperbetulkan semula kerajaan kleptokrasi skrg ini.

    Dan yang pasti...terbukti pengkhianat2 pemakan dedak haram semua dah gerun dengan seorang tua yang baling gelas pun tak pecah....

    Kah kah kaaaaaaaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh percaya ke tikus nak baiki labu
      sampai kiamat org tak percaya

      Delete
    2. 7.06..lagi ko xleh caya..asik nk makn dedak..nk kata ayam pun bukan..babi kot.best dpt hp samsung A9?

      Delete
    3. Yg Tikus menikus tuu sadalah Kojolla/Kejora ...masih terus-terusan bersembunyi/berselindung di sebalik AnonyMOUSE tidak ada pelir menonjolkan identiti sebenarya.

      Delete
  43. .
    .

    Hanya dengan menyebut nama Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sudah cukup menyatakan kes Anwar Ibrahim yang lepas atas dakwaan liwat dan yang lampau sebenarnya tidak mendapat keadilan yang sebenarnya.

    Tunggu masa nya apabila Mahathir lebih berterus-terang ... Ini yang buat Najib gulana.

    Jika yang liwat pertama, si penuduhnya mendedahkan campur-tangan nya dalam kes tersebut, berserta kan bukti, keputusan liwat 2 akan di persoalkan kerana keputusan nya telah mengambil-kira kesalahan lampau ia itu liwat 1.

    Dengan pengakuan itu nanti, tidak kah Anwar Ibrahim layak di beri pengampunan ?

    Jika Anwar Ibrahim keras degil atas sebab perjuangan .. ketahui lah Mahathir lebih keras degil dari Anwar Ibrahim.. Anwar Ibrahim tidak akan buat seperti yang Mahathir buat ke atas nya.

    Ayuh ! Sayang Malaysia. Hapuskan Kleptokrasi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu masa saja RCI nak keluar lapuran, tengok... siapa yang mengelabah

      Delete
    2. jibby yg gelabah..terus sakit jantung

      Delete
    3. 7.09... Ko reti ke tak apedia RCI?

      Delete
  44. .
    .

    INI BUAT NAJIB.

    BUKAN SELAMA-LAMA NYA CASH IS KING !

    Penculik akan menculik lagi.
    Perompak akan merompak lagi.
    Perasuah akan menerima rasuah lagi.
    Tak cukup dan kerana tamak.

    Begitu juga lah pendedak. Mereka mahu lagi dan mungkin ada yang mahu lebih.

    Sekadar minta ahli UMNO terus bersatu sahaja tak cukup.

    Nak tentang lawan balik Mahathir-Anwar perlukan Panglima-Panglima yang ramai. Yang ada Panglima Dedak !

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini buat Mahathir

      Kamu dahulu mahu memburu Najib dan mahu menyumbatnya ke penjara...Tetapi sekarang dah terbalik Najib yang sedang memburu kamu untuk menyumbat ke penjara... dan kamu terpaksa meminta talian hayat dp musuh kamu Soros dan sekarang Anwar

      Delete
    2. .
      .

      Kalau nak sumbat Mahathir ke penjara dah lama dah Najib buat.

      Sialfool masih hidup.

      Tak payah guna RCI, kena tunggu lama.

      Delete
    3. Geng K9 opps samsung A9 dah gelabahh.disana sini orang dah say gudbye kat ameno/bn

      Delete
    4. Kalo najib nak sumbat madey najib panggil polis siasatvdan dajwa di mahkamah...RCI bukan mahkamah...

      Delete
  45. Gabungan sebeginilah yg udah lama kita tunggu
    Penyatuan dua munafiiq sial negara punya regu
    Rakyat meluat, menagis dua ekor ini tak berlagu
    Ini modal besar PRU untuk PH menongkat dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola, lu memang penulis upahan mangkok, maa cii bai
      Perangai mcm jalang, kasi dedak lu akan mai
      Kerana dedak mak lu sendirii pun lu sanggup tibai
      Lu spesis teruk seperti PM sekarang & PAS pak lebai

      Delete
  46. .
    .

    Najib dakwa Mahathir takut Anwar Ibrahim beri keterangan mengenai Forex.

    Saya pula dakwa ada rundingan dengan Anwar Ibrahim untuk dapatkan pengampunan jika Anwar Ibrahim bersedia memberi keterangan lawan Mahathir dalam RCI. Tetapi Anwar Ibrahim tanpa buang masa menolak tawaran tersebut.

    Anwar Ibrahim dengan nada keras berkata 'Saya lebih suka memilih di penjara kan .. namun untuk berundur dalam perjuangan demi rakyat tidak sama-sekali walaupun selangkah.'

    ReplyDelete
  47. Untuk menyangkal dan memadamkan segala tomahan atau dakwaan bahawa TDM berhasrat menjadikan Mukhriz PM, beranikah TDM suruh anaknya itu berhenti dari politik dan beranikah anaknya tu berbuat demikian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. beranikah jibby menafi dakwaan rosemah nyopping cincin berlian

      Delete
    2. .
      .

      Suruh Najib ceraikan Rosmah dulu.!

      Delete
    3. Najib pun tak buluq dg Nurul.

      Tapi kalo takdir apa Nak buat ....

      Najib + Anwar + Zahid vs Mahathir + LKS + M Sabu

      Delete
    4. .
      .
      Ini mesti taubat Anwar Ibrahim telah di terima ..

      Bila kali terakhir Najib jumpa Anwar dan kenapa Hadi di singkirkan ?

      Delete
  48. FUYOOOOOOOOOÌNKKK...OINKK...OINKKKK..

    GABUNGAN MAMAK DENGAN ALJUBOORI
    MELUAT SUNGGUH RAKYAT MENONTONYA
    RCI PUNYA PASAL MAMAK LANTIK ALJUBOORI PERDANA MENTRI
    EPISOD KALI NI KITA TONTON 'SAPA PULA YG KENA.."

    KIKIKIKI..

    'SAPA YANG KENA MAIN KALI INI' CITER P RAMLEE
    3 ABDUL PUNYA CITER DAH JADI REALTY KALI INI
    ALJUBOORI TOKONG DAN JUGA MAMAK KUTTY
    PRU 14 RAKYAT MELUAT KASI AJAR SAMPAI MATI

    EMO MAMAK KUTTY ABIS SUMA KENA BANGANG
    TOKONG PUN KATA 'AMBOI MUDAH NYA LUPA'
    1 KERUSI JER ..SAJAA NAK ULANG TAYANG YANGG..
    TOKONG TUNJUK 1 JARI KAKI & TANGAN SAMBIL KETAWA..... KIKIKIKIKI...!!

    BERAMBUSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    INI KALI YEERRRR....


    UBAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi mat singapork..hp samsung ok?

      Delete
    2. Saya kopi ais/kopipes buat Kojolla yg tak reti bahasa masih terus menabur racun melihat kewujudan semula kombinasi power wujud antara Mahathir/Anwar yg menggerunkan Benawe (BN) & UMNO.

      Dahulu kala ada kisah seorang pemuda bani Israel bernama Nasuha. Pemuda tersebut benar-benar sangat jahat. Jahatnya pemuda tersebut bukan kepalang.. merogol, membunuh bahkan perempuan yang sudah mati dalam kubur, pun digali kuburannya untuk dirogol. Namun pada suatu hari ketika dia menggali kuburan seorang wanita yang baru saja meninggal dan hendak dirogolnya mayat wanita tersebut, mayat wanita itu terbangun dan berkata pada Nasuha,"jangan kotori tubuhku ini, aku sudah meninggal, aku tidak mau tubuhku ini kotori oleh perbuatan orang jahat macam kamu". Nasuha pun sangat terkejut dan dia menjauhi jauhi mayat wanita tersebut dan ketakutan memikirkan mengapa mayat boleh berkata-kata. Lantaran itu, dia insaf, menangis serta menyadari semua kesalahannya selama ini. Dia kemudian pergi berjumpa seorang pendeta agama dan berkata pada pendeta tersebut bahwa dia sangat ingin bertaubat ...taubat sebenar-benar tidak akan mengulangi perbuatan terkutuk. Melihat Nasuha bersungguh-sungguh, pendetatersebut memberi syarat kepada Nasuha atas taubatnya agar dia berjalan kaki dari suatu daerah menuju Masjid Quba di Madinah untuk mensucikan diri. Perjalanan itu benar-benar sangat jauh dan memerah tenaga bila ditempuh dengan berjalan kaki,,,tetapi karena kesungguhan tekad & insaf, Nasuha yang benar-benar ingin bertaubat, dia menuruti perkataan pendeta tersebut. Sesampainya di tengah perjalanan, dia terkena musibah, dia termasuk ke dalam jurang dan akhirnya meninggal dunia. Kemudian setelah dia meninggal dunia, datanglah Malaikat Ridwan "penjaga pintu syurga" dan Malaikat Malik "penjaga pintu neraka" memperebutkan Nasuha. Malaikat Ridwan ingin memasukkan dia ke syurga tetapi Malaikat Malik pula ingin memasukkan dia ke neraka kerana kejahatan Nasuha selama masa hidupnya. Malaikat Malik menganggap dia tidak layak masuk syurga. Akan tetapi, Malaikat Ridwan pula berkata... "karena kesungguhan Nasuha untuk bertaubat sampai akhir hayatnya dia meninggal, dalam keadaan taubatnya, dia tertolong dan diampuni oleh Allah SWT di atas kesungguhan taubatnya sampai di akhir hayatnya. Kesudahannya Malaikat Ridwan pun memasukkan Nasuha ke dalam surga yang indah. Maka dari kisah inilah taubatan itu dinamakan "TAUBATAN NASUHA".

      Ingat...iika Allah mengkehendakki sesuatu, itu adalah haqNYA.

      Tun Mahathir dan DS Anwar Ibrahim juga insan biasa yg tak lepas dari keselahan & kesilapan asal jangan terus terlajak macam Najib Lajak.

      Kamu faham ker tidak, Kojolla....???

      Delete
    3. Laaaaa tak putus asa lagi upenyer mat ni hahahaha..tetap dgn akal tak hebat dia tu.

      Delete
    4. Geng K9..opss samsung A9 ni dah meroyan abis..hihi..nk dekat pru..kalah najib abislah depa..jgn lupa kenali geng A9 nanti seok dah kalah tetiba plak sokong PH sbb nk dedak

      Delete
    5. Hehehehe macm budak kecik je mat ni...kamon la mat singapork kipidap!!!!!

      Delete
    6. AMBOII..AMBOIIIII..AMBOIIIII. .AMBOIIIII (3X)

      BARU USRAH 3 ARI DAH BRANI KUAR FATWA
      BUDAK SUMAN MAHU CITER AGAMA PULA..
      PLURALIST MURTAD PUKA JADI ANUTANYA
      KALU DAH TAUBAT TINGGALKAN TRUS POLITIK CIPTAAANYA
      TUKAR KERIARR POLITIK JADI TUKANG KEBUN SAJA...

      AMBOIII.... AMBOIII. ..

      BERAMVUSSS SAJA BARUA SINGAORK@DAP

      AMBOOIII..AMBOOIII. ..

      UBAH ..UBAHHH.. INI KALI LAHH...(3×)

      AMBOIIIII. ..AMBOIIIII. .AMBOOIII. ...KIKIKIIKI(3X)

      ULANG RANGKAP LAGI..... AMBOIIIII. ...AMBOOIII. .

      Delete
    7. 828..eh..dah mcm azwan ali ko ek..kiki..mak mah soh ko buat mcm tu ke...dpt pinjam tak beg hermess ngan cincin berlian mak mah?

      Delete
    8. Kalau tak silap, baru2 ini ada orang berkata di blog ini..Kejora @ Mdm J calon bini ke 4 Tok Garu Hadik Awang Pas Pis Pus/

      Delete
    9. AMBOII..AMBOIIIII..AMBOIIIII. .AMBOIIIII (10X)


      BUDAK MAT NI MAHU CITER AGAMA PULA..SUNAT PUN BELOM NAK JADI OSTAT JUGA
      BAB MURTAD PULA JADI MAINAN DIA
      MAT DAH TAK NAK TAUBAT USAH LA DIKACAU ORANG YANG BERTAUBAT
      TUKAR LA KERIARR POLITIK JADI TUKANG KEBUN BIJAN SAJA MAT OIIII...TAK LA KENA SESAH BODOH HARI2..JANGAN SAMPAI ANAK MAT PUN KENA MAKI BODOH SEBAB MAT PUNYA PUNCA..

      AMBOIII.... AMBOIII. ..MAT NI MAKIN BODOH DARI BIASA PULAK NIE

      BERAMVUSSS SAJA BARUA UMNO@ PAS,BARISAN

      AMBOOIII..AMBOOIII. ..MAT DAN KELUARGA PUN BODOH NI

      UBAH ..UBAHHH.. INI KALI LAHH MAT OIIII...(13×)

      AMBOIIIII. ..AMBOIIIII. .AMBOOIII. ...KIKIKIIKI(3X)

      ULANG RANGKAP LAGI..... AMBOIIIII. ...AMBOOIII. .AMBOI MAT BODOH

      Delete
  49. ... sapa yang bole cipta laju spt Amboiii Altumet dll elok buat lagu guna lirik anon 7.54....

    ..... jom berlagu VERSI AMBOI ALTIMET......TRRBAEK


    .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah siap bro..8.05

      AMBOII..AMBOIIIII..AMBOIIIII. .AMBOIIIII (10X)


      BUDAK MAT NI MAHU CITER AGAMA PULA..SUNAT PUN BELOM NAK JADI OSTAT JUGA
      BAB MURTAD PULA JADI MAINAN DIA
      MAT DAH TAK NAK TAUBAT USAH LA DIKACAU ORANG YANG BERTAUBAT
      TUKAR LA KERIARR POLITIK JADI TUKANG KEBUN BIJAN SAJA MAT OIIII...TAK LA KENA SESAH BODOH HARI2..JANGAN SAMPAI ANAK MAT PUN KENA MAKI BODOH SEBAB MAT PUNYA PUNCA..

      AMBOIII.... AMBOIII. ..MAT NI MAKIN BODOH DARI BIASA PULAK NIE

      BERAMVUSSS SAJA BARUA UMNO@ PAS,BARISAN

      AMBOOIII..AMBOOIII. ..MAT DAN KELUARGA PUN BODOH NI

      UBAH ..UBAHHH.. INI KALI LAHH MAT OIIII...(13×)

      AMBOIIIII. ..AMBOIIIII. .AMBOOIII. ...KIKIKIIKI(3X)

      ULANG RANGKAP LAGI..... AMBOIIIII. ...AMBOOIII. .AMBOI MAT BODOH

      Delete
  50. Rupenyer mlm tadi ada orang sudah panas woooooo....sampai ke pagi mencarut2 kat sini.merapu2 takda point macam mangkuk kosong tak dpat dedak jer rupenyer.harap cai2 umno tak ikut contoh tak baik tu ok..

    Sudah hot ke bro..sabar la bro.ke dapat cek tendang bijan bagi??? Semacam jer terbako hati tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siap puji diri sendiri ulyang tak tahan tuuuuu...ahli umno la katekan mmg sikap mcm tu. Membangga diri semberono. Dh rasa hebat walau hidup makan dedak tiap2 hari.mana la nak berkat dan suci hatinya..

      Delete
    2. 823..geng K9 opps samsung A9 ni tak ubah dah mccm anjing..takutla tu kang bijan panggil depa haram jadah

      Delete
  51. Ayoh, kita bina semula Malaysia progresif, bersih dan bertoleransi........selamat berjuang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali...bukan seperti Tun Dol & Najib Terlajak yg back-peddled negara dari World Class Developed Nation (1981~2003) mundur balik ke Third World backward Country (2003~present).

      Delete
    2. Ooi ngok Malaysia mama biasa di iktirag sebagai Developed Nation.... Cuma detakat Developing Nation saja.

      Developed Nation = Negara Maju
      Developing Nation = Negara Membangun

      Delete
    3. Sekarang dah jadi negera miskin woooit ...setakat mdampu buat mrt saje...bajet di potong...rakyat dibebani cukai...

      Delete
  52. ..

    ..

    Setelah berjaya dalam ekonomi dan pembangunan semasa pentadbirannya.. kini kembali untuk memperbetulkan nya setelah ia nya di rosakkan oleh dua ekor tikus jenis Pekan dan Kepala Batas.

    Kerosakan yang bukan sedikit bukan mudah untuk di pulihkan dan memerlukan orang yang bijak seperti Mahathir dan Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang susah hendak baiki... Tu yang tubuh RCI

      Delete
    2. RCI ni mahkamah?

      Delete
    3. .
      .

      Tak ada pulak Najib kata satu cara nak pulihkan ekonomi ialah melalui RCI..

      Yang Najib cakap ia lah boleh di dakwa atas kesalahan jenayah.

      Hanya Mahathir dan Anwar Ibrahim yang tak susah untuk pulihkan ekonomi sebab dulu mereka berdua lah yang berjaya meletakkan ekonomi Malaysia setanding dengan negara lain.

      Kita tenguk siapa yang sanggup jadi panel RCI? Sanggupkah mereka terus bersama Najib setelah Mahathir dan Anwar Ibrahim bergabung untuk kembalikan Malaysia ke landasan yang betul ?

      Delete
  53. .
    .


    Gandingan Najib/Zahid Hamidi.

    Satu terlalu sarat dengan beban 1MDB serta seluruh dunia memandang serong kepadanya.

    Dan satu lagi tiada jasa, kecuali membenarkan kelulusan membawa masuk 1.5 juta pekerja asing dari Bangladesh,

    Tak pasal-pasal Zahid pun kena .. kah kah kah...

    Muhyiddin lawan.
    Tuan Ibrahim pun lawan.

    Bukan sahaja tidak ada jasa tapi pengecut !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gandingan yg tidak wibawa langsung...

      Delete
    2. .
      .

      Kalau Najib/Hishamuddin ?

      Atau Najib/Hadi ?

      Delete
  54. masa Tun berhenti pm, hutang negara rm200bilyun...

    tp... kita ada dayabumi, klcc, klia, putrajaya, F1 sepang, smart tunnel, bangga jadi rakyat malaysia diluarnegara, dsb.

    masa kini najib pm, hutang negara hampir RM900bilyun...

    tp... janakuasa kena jual, airbase sg besi kena songlap, hutang 1mdb meningkat, dan... dan... apa lagi ek??? bilyun2 dlm akaun peribadi najib, kpn best friend dgn penjenayah, pegawai2 tinggi polis said good morning pd gopi, jho low beli hartanah, lukisan, kapal layar berbilyun2, anak tiri buat filem separa lucah, altantuya kena bom, owner ambank kena bunuh, ketua hakim kata tak perlu motif dlm kes bunuh, malu nak kata dr Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRIM ada maaaa....

      Delete
  55. Sepanjang malam cai berpantun
    Penuh lucah tidak bersantun
    Kutuk keji pemimpin di Jerlun
    Dan negarawan jugak dibalun!

    Ini laknattullah anak siapa
    Tidak pernah takutkan dosa
    Buta perut dan buta mata
    Agar perompak boleh selesa!

    Berani hanya jika tak nampak
    Ini tanda orangnya hapak
    Berpantun dipentas dia mengelak
    Hanya tugas sokong perompak!

    Haram jadah punya perangai
    Ingat bijak tetapi bingai
    Cuaca baik dikata renyai
    Bodoh biol terjunlah sungai!

    Pasti cai semuanya bimbang
    Tun, Anwar sudah menimbang
    Jatuhkan penyangak sudah diambang
    Anjing takut tak dapat tulang!

    Walau cuba nak batu api
    Taktik busuk takkan jadi
    Umno Bijan rakyat dah benci
    Benci Bijan sama si Hadi!

    Evalangist,Kristian pencacai benci
    Melayu Islam wajib mencuri
    Pendedak pulak mencarut memaki
    Asalkan umno Allah 'restui'?

    Jom lahabau kita berpantun
    Diatas pentas depan penonton
    Kisah Bijan yang buat untung
    Kita tengok siapa yang rentung?

    Mesti menggigil didalam seluar
    Baik Bijan pendedak semua
    Team lama Mahathir Anwar
    Hayat umno tidaklah lama..!

    Sebab apa mencarut sehari
    Mintak bini,bini tak kasi
    Nak ke Chow Kit tak dapat pergi
    Dedak bulan Jun tak bayar lagi!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun..

      Usah silap pandang, Kojolla aww..aww..dah tukar jantina dan bakal jadi calon bini ke 4 Tok Garu Hadik Pas Pis Pus.

      Salam Perjuangan and I love & enjoy your beautiful, classic & magnicient pantun that motivate & cheer my day, bro. Hope Perak Man likewise will reciprocate icing the cake.

      Delete
  56. Cerita byk pun tak guna.

    Pastikan PRU-14, BN & PAS dikuburkan terus tanpa nesan...!!!

    ReplyDelete
  57. Rahman sepilok dah declare tolak debat dengan Rafizi..rahman berani nenyalak jer tapi pengecut berdebat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak gempak je tu..sebenarnya teloq tak de..

      Delete
  58. 80,000 hartatanah di johor kouta bumiputra di johor tidak dapat dijual...
    Melayu makin miskin era najib prompak....jho lo yg kaye bilions..

    ReplyDelete
  59. dah panas ponggong..hahaha
    lepas pru14 tubuh lagi satu RCI siasat 1MDB pula..mana mau lari ahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang masa RCI...dakwa terus di mahkamah siasatan fbi dan polis singapore dah ade...

      Delete
  60. terbaik..
    lepas ini pencacai umngok melompat le..x tidur malam dok pikir nak buat serangan apa pula pd tun.
    tambah dedak ada le cerita merapu baru..

    ReplyDelete
  61. Skrg mahathir / Anwar dah sedondong, rasanya rakyat pun akan sedondong sama . King maker sudah berada ditangan mahathir dan rakyat, sapa yg kecut perut sekarang?

    ReplyDelete
  62. Belum pasti lagi, Din. Tun M dan Anwar takda AS$2.6 billion dalam kocek untuk diedar kepada kroni UMNO dan setengah ulama ....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...