Monday, 10 July 2017

BERANIKAH "NEGARAWAN SEBENAR" TANGKAP TUN MAHATHIR"?

Hari ini,  10 Julai adalah hari ulangtahun kelahiran Tun Mahathir Mohamad yang ke-92.


Selamat hari lahir Tun...moga terus dipanjangkan umur, dianugerahkan kesihatan yang baik dan diberi kesempatan oleh Tuhan meneruskan perjuangan menyelamatkan negara ini daripada bahana kleprokrasi sehingga ke titik akhir kejayaan.


Kebanyakan orang lain menyambut hari ulangtahun kelahiran dengan kegembiraan, tetapi Tun Mahathir bukan saja menyambutnya dengan komitmen untuk kekal berjuang, malah yang lebih mengharukan ialah sedia menawarkan dirinya untuk ditangkap dan ditahan.


Ia berikutan tindakan Najib Razak yang mengatakan Tun Mahathir kini sedang panik susulan penubuhan Suruhanjaya Diraja berkaitan kerugian urusniaga forex yang berlaku hampir 30 tahun lalu.


Meskipun suruhanjaya itu belum lagi berfungsi dan belum juga memanggil saksi-saksi, tetapi Najib sudah pun berani membayangkan kemungkinan pertuduhan jenayah bakal dihadapi oleh bekas Perdana Menteri itu.


“Pada hari raya saya ucap selamat hari raya kepada Najib tapi dia asyik berusaha macam mana untuk tangkap saya.


“Tak apalah, dia ada kuasa, tangkaplah!” kata Tun Mahathir.


Sebelum ini juga Tun Mahathir mencabar isteri Najib, Rosmah Mansor agar menyamannya jika beliau melakukan fitnah atau membuat tuduhan tidak berasas terhadapnya.


Namun, sehingga ini Rosmah terus senyap tanpa khabar berita, sama senyapnya seperti Najib yang dua tahun lalu mengatakan akan menyaman akhbar The Wall Street Journal, tetapi sehingga ini masih belum terdengar apa-apa khabar berita mengenainya.


Semalam, Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun menyifatkan Najib sebagai "negarawan sebenar"  di negara ini, manakala Tun Mahathir disifatkan tidak layak sama-sekali  memakai gelaran tersebut.


Sebagai "negarawan  sebenar", tidak berani menyaman WSJ mungkin tidak berapa "besar kemaluannya"  berbanding tidak berani menangkap Tun Mahathir, apatah lagi tawaran berbuat demikian dihidangkan dengan dada yang lapang oleh tuan punya badan.


Apa guna jika sekadar berani menyalahkan Tun Mahathir itu dan ini, tapi masih tiada keberanian sama sekali untuk menangkap dan memenjarakannya.


Apa lagi, tunjukkanlah keberanian sebagai "negawaran sebenar" itu? (ShahbudinHusin 10/07/2017)

179 comments:

  1. Pemimpin dahulu penyebab MAS rugi ya?

    1 Kapal terbang hilang dan 1 lagi terhempas zaman siapa PM? MAS yang diakui dunia mempunyai safety rekod cemerlang selama berpuluh-puluh tahun boleh hilang 2 kapal terbang dalam tahun yang sama..Zaman pemerintahan kau adalah zaman paling sial dan durjana dalam sejarah Malaysia sejak merdeka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik..klu masih x kenal jg siapa mmg bangang le

      Delete
    2. Najib memang pembawa sial buat Malaysia memang dah tak boleh dinafikan lagi. Dah bawak sial, kuat mencuri pulak tuh, lepas tuh agih agih kan pada bini gemok dia dgn anak tiri gay tuh. Satu keluarga Haram Jadah.

      Wei bila ah si najib sial ni nak mampos ?

      Delete
    3. Najip mmg Haramjadah

      Lagi Haramjadah penjilat2nya

      Delete
    4. Ko la nak mampos....Fukatan Haprak...panjang lagi umur MADEY ni....buat dosa la banyak-banyakkkkkk....

      Delete
    5. 0008.
      simple question.
      1 kapal hilang. 1 kna tembak zaman sial.
      A) Betul? B) Tidak betul?

      Delete
    6. C}...parti cap MUNGE dah nak bersepai...PH nak Melingkop...uhuk...uhuk...uhuk....

      Delete
    7. Lagi ada yg nk sebok pasal bunga ke hape2 lagi..Nampaknya masih ada yg tak terkesan langsung oleh teguran tmj..masyaallah

      Delete
    8. Tun Mahathir berwawasan 2020.
      Najib berwas-was 2050.

      Ada cerita sebalik itu..ikutilah kisahnya.
      ---------------------------------------

      Najib: Kojolla.. teruskan proopaganda kamu.

      Kojolla: Mintak dulu dedak $20.50sen.

      Najib: Kenapa pulak ada $0.50sen?

      Kojolla: $20 untuk blowjob dan $0.50 untuk tambah sedap beli gula2 Hacks supaya nanti rasa nyaman macam Salem Cool Country.

      Menurut alkisah cerita Puak Gay Kojolla & yg sewaktu dengannya.

      Delete
    9. Kah kah kah

      Terbaeeek pak otoman

      Delete
    10. Pak othaman, jgn lupa caj gst rm1.23...

      Delete
    11. Apelah benci sangat dengan DSN. Segala bencana dikaitkan dengannya. Bukankah zaman TDM ada berbagai trajedi juga? Dah lupa Highland Towers? Ramai orang mati. Dah lupa tragedy letupan Bright Sparklers?Apa yg saudara gabrah sangat pasal RCI forex? Kenapa TDM pun gabrah semacam kalau tak bersalah? Bukankah kita hendak kebenaran dan mereka yg bersalah harus dihukum? Bukankah pembangkang juga yg minta RCI dulu. Muhasabahlah saudara. 'Perjuangan' impian saudara tiada kaitan dengan prisip atau kebenaran. Hanya taksub gila nak jatuhkan DSN. Tak kira apa natijahnya.....

      Delete
    12. Woiii bangang... org bukan pegi hidup zaman tu lg... org nk hidup zaman ni dan utk anak cucu zaman akan dtg...patutnya perbaiki sekarang bukan masa lampau... apa punya bangang ngko ni...

      Delete
    13. mr.J,
      ko ni pun suka spin macam najiban juga. bila masa TDM gabra dengan isu forex 30 tahun lalu? ada ke TDM halang Siasatan dijalankan atas kes tu? ada ke TDM cuak dengan cadangan penubuhan RCI?xde kan?jadi mana bukti yang kau kata TDM dah GABRAH tu?tapi yang hairan, kenapa TDM sendiri x dipanggil oleh penyiasat yang siasat hal FOREX ni?semua orang dah nampak dengan jelas yg ini sekadar taktik mnak alihkan perhatian awam daripada 1MDB je.ko pun tahu, kan?tapi tak tau la kalo ko ni jenis tahu tapi saja buat2 x tahu sebab cinta kasih yang mendalam kepada 'najiban yang maksum lagi suci dari segala dosa tu'.untuk rekod ko: tragedi highland towers meragut nyawa seramai 48 orang dan dalam tragedi letupan kilang mercun bright sparklrs tu 26 orang yang terkorban.satu jumlah yang banyak tapi x seramai jumlah penumpang MH370 dan MH17.jadi, x betul kalo ko nak jadikan tragedi Highland tower sebagai perbandingan dengan tragedi MH370. .jadi kalo point ko nak tunjukkan yang TDM pun bawak sial juga, aku jawab gini:kesialan najiban jauh lebih besar dan x terbayangkan :p tapi aku x la kata najiban ni pembawa sial.melampau sangat rasanya tu.tapi najiban memang perlu dijatuhkan.

      Delete
  2. FUYOOOOOOOOIONKKKKKKK...

    MAMAK SILA TANGKAP TELO DAH GOYANG YANGG
    MEMBATU API SAMBIL GEBANG SAKAN MCM CIPAN
    KE LONDON DNG ANAK& KRONI SMBIL RAYA SAKAN
    KEJAP LAGI ALJUBOORI DI SG BLOH DH ADA TEMAN


    kikikikikiki..... SERAMMMNYEERR

    SATU KERUSI SAJA SAJA NAK PERINGATKAN
    TOKONG KETAWA FILA TAK KERING GUSI NYER
    DALAM ATI TOKONG SAPA MANGSA KU KALI INI
    OOOHH SI TUA BANGKA BANGANG X SEDO DIRI

    KKIKIKIKI.... BERAMBUSS PENGKHIANAT PENGKHIANAT YG BANYAK DARI UTARA NIH..SUMA TAK BOLE PAKAI.. BODOSSS..!!!


    BERAMBUSS .... KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper10 July 2017 at 22:05

      Hoi Pundek,
      Ko la yang patut berambus dari menyemak kat blog ni.
      Ada hati nak kata TDM telur goyang konon. Yang telur tergoyang-goyang tu majikan ko la bodoh.... Owh! Sori... Lupa plak, Bijan mana ada telur kan? Sebab tu dia jadi ala Khunsa.
      Tu blom kira boss nombor 2 ko si Semah katik tu dengan tetek lanjut dia melantun-lantun sebab nak masuk penjara wanita lepas PRU ni nanti.

      Delete
    2. Ni aje komen kau....dah dapat A9 pun komen macam lahabau...pantun pun macam bangla kena sembelit....bila orang tegor....marah....dah lah banggang....sombong pulak...nasib baik la upah tak mahal....2 hinggit aje....kahkahkah.

      Delete
    3. Woi naib ketua umngok negarawan atau negarawang

      Delete
    4. NAK KENA LAGI NI MAT NI...

      Delete
    5. Dia ni perasan hebat . Perangai sama je dengan pencacai cacai Najib yang lain , termasuklah Najib sendiri .

      Cakap lebang lebum , nak saman sana , tapi samun di sini .

      Kalau anon 21:52 tu tidak bermain main di blog Budin ni , kat blog pencacai Najib tak ada siapa pun yang tengok ..

      Delete
    6. level2 budak fail SRP mmg mcm nie kot... mmg la ko nampak hebat, sbb mmg korang kebulor dgn duit2 projek2 haram korang tu... tunggu la klu Tuhan sekat kejahatan2 korang tu...



      Delete
    7. 2152....kau ni mmg celaka betul. Asal hutan ke,tulisan dah la mcm sial. Ni penyokong jibon? Tak sekolah ke dulu?

      Delete
    8. Macai FUKATAN HAPRAK nak mampos...ko jilat le tulang BABI tu....To Kong DAP muka bebal...ada berani ke buat pemilihan baruuuu....

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. 811, tulang babi haram.
      Wang gaji klepet rasuah ko halal hembus Sherif Lobai Taliban Suurga PiS.
      Tapi makanan ko tu bercampur Tahek Low dan Koncin Lobai. Takpa asal Melayu Islam.
      ps. 2 kapir dh serah blk brg curi tu. Melayu IslamgMinang Kroba ko dah serah? Wang kita yu...
      Lagi sayu PH dh junjung titah nukilan TMJ. Puak UMNOBNOIS DAH?

      Delete
    11. FUYOOOOOOOOIONKKKKKKK...

      BIJAN BUGIS TUNGGU DI TANGKAP TERUS TELO DAH GOYANG YANG TUUUU..
      DIAM MEMBATU SAMBIL GEBANG SAKAN DI BELAKANG SEMAH
      KE BALI & OSTOLIA BAWAK KAUM KRONI SMBIL RAYA SAKAN
      KEJAP LAGI LINGKOP DI SG BLOH


      kikikikikiki..... SERAMMMNYEERR

      SATU KERUSI SAJA SAJA NAK PERINGATKAN YANG BIJAN BAKAL TERLUNGKUP
      ANAK MAT SINGAPORK KETAWA TAK KERING GUSI NYER TENGOK BABAKNYA TERKINJA KINJA MENYEDUT DEDAK
      DALAM ATI ANAKNYA SAPA LA KALI INI
      NAK SUAP DEDAK KAT MAT NANTI KALAU BIJAN DAH TAKDE

      KKIKIKIKI.... BERAMBUSS PENGKHIANAT PENGKHIANAT YG BANYAK DARI PUOK UMNO NIH..SUMA TAK BOLE PAKAI.. MAT ANAK BERANAK MEMANG BODOSSS..!!!


      BERAMBUSS .... KIKIKIKI..DARAH KETURUNAN MAT AKAN MAKAN DEDAK TURUN TEMURUN

      Delete
    12. Mahathir memng bwak sial 7 keturunan tengok beraba bnyok balun duit rkyt hnya yg tolol lgi bebal nk puja penyangak duit rkyt

      Delete
    13. Mahathir memng bwak sial 7 keturunan tengok beraba bnyok balun duit rkyt hnya yg tolol lgi bebal nk puja penyangak duit rkyt

      Delete
  3. Khabarnya, beberapa tahun dulu, "negarawan sebenar" tu takut berdepan orang tua berusia 90 tahun .... bila orang tua ni masuk pintu depan, "negarawan sebenar" tu lari keluar pintu belakang. Nilah "negarawan sebenar".

    ReplyDelete
  4. PM : Mahathir Tahun: 2003

    Rizab luar negara : 450 billion

    Hutang negara : 100 billion

    Ringgit : RM3.80 to USD 1


    PM: Najib Tahun: 2017

    Rizab luar negara : 97 billion

    Hutang negara : 907 billion

    Ringgit : RM4.30 to USD 1

    - Yeah right. Najib actuall is THE STATESMAN, not Mahathir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. The record indicated by bro 21:57 is self-explanatory.

      Tun Mahathir is The One and Only Grand Old Statesman acknowledged in the entire world.

      Najib does not even qualify to be the "Estate-Man" as he fails Felda miserably.

      Delete
    2. Sebagai salesman pun najip tak layak

      Jurujual ubat kuat shawat di chow kit pun lebih mulia dari dia

      Delete
    3. Eh ada lagi si Suman ni lagi...ingat dah pi London sama MADEY Kutty...uhuk...uhuk...uhuk....

      Delete
    4. Tangkap je si MADEY ni masuk sel dok sebelah Nuar Al Jubori....Ketua Peliwat Ko nak datang MELIWAT....teruk orang tua ni nanti di kejakan dek si Nuar ni....he...he...he...

      Delete
    5. Ahaaa...the gay porn star Kojolla 00:19 is at it again affirming his homosexuality lust.

      Btw Kojolla, are you the giver or the passive receiving end..or both...???

      Delete
    6. Anuar GAY LGBT....uhuk...uhuk...uhuk....PIEMMMM ke 7....bagus MADEY...U Turn lagi....PH tak dak orang lain kerrrrr....

      Delete
    7. Kojolla..

      Your 01:30 testimony affirms your true maniac nature, cowardice, homosexuality, education level and upbringing.

      Delete
    8. Berkawan la sangat dengan DAP yang RASIS tu,.....padan la muka PAS dulu....nasib baik sekarang cepat sedar.....

      Delete
    9. Akan dikenang SEBAGAI PENCURI WANG NEGARA sampai hari kiamat.

      Delete
    10. Kelentung benar data saudara. Takkan desperate kot. Malaysian foreign reserves 31 Dec 2003 bersamaan USD 45 billion. Latest BNM reserve USD 98 billion. Belum kira kelentong data lain....

      Delete
    11. Ringgit jatuh paling teruk masa TDM. Dari 2.5 ke 3.8. Hutang negara 2003 48% GDP dan kini 52% GDP. Tak banyak beza. Dibawah paras 55% max target kerajaan..

      Delete
  5. Dari jauh ku doa kan semoga TUN sihat2 selalu hendaknya sempena hari jadi TUN yang ke 92.The 1 n only PM yang berjaya memertabatkan bangsa melayu.
    TUN tetap d best
    dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umur je panjang tapi bila nak taubat niiiiii...lagi banyak merapu lagi tambah dosa...udah-udah la tu MADEY....macai FUKATAN HAPRAK makan le tulang BABI DAP tu banyak sampai muntah....

      Delete
    2. Orang tua MADEY ni tak sedau - sedau la tuuuu....rumah kata pigi...kubur kata mai-mai-mai....

      Delete
    3. Tapi masih terus bertenaga, cerdas, berkharisma, disegani & dihormati seluruh dunia untuk beri ucap & pandangan walu dah cecah 92 tahun. Masih adakah pemimpin di mana2 pun seperti dia...??

      Najib apa ada...asyik takut bini & lebih takut lagi bersemuka dgn Tun Mahathir....????

      Delete
    4. MADEY...jangan ingat Duniawi saje....faham-faham la ye.....

      Delete
    5. SEMOGA TUN DIRAHMATI DAN DILINDUNGI ALLAH SEPANJANG HAYAT.

      Delete
    6. Amalan seseorang muslim merupakan urusan dia dengan Allah Azza Wajallah, kita jangan masuk campur urusan Allah....Apa amalan Tun M kita tak nampak dan tidak tahu,,so jangan pandai pandai buat andaian.....!!

      Delete
  6. Ketika masih menjadi kerajaan pun dah cakap merapu tak tentu arah untuk mempertahankan kuasa.
    Cuba kita semua bayangkan jika allah takdirkan parti najib pula jadi pembangkang.
    Apakah yang akan keluar dari mulut menteri pengampu bila setiap kali memberi kenyataan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper10 July 2017 at 22:11

      Saudara Joe,
      Tiada apa yg akan keluar dari mulut menteri-menteri ni semua karana 90% dari Menteri kabinet yg ada sekarang ini akan berpindah dan menjadi penghuni tetap dipenjara Sg. Buloh.
      Itupun kalau boleh lepas dari Capital Punishment kerana melakukan Acts of Treason .

      Delete
    2. Dan mungkin masa tu lesen penyiaran berita media prima pun boleh dipertimbangkan untuk ditarik

      Meluat nengok pembaca2 berita yg menyokong najip

      Macamla najip boleh jamin syorga utk mereka

      Delete
    3. MADEY dah ketak lutut...DAIM jadi DIAM...kat sg. Buloh MADEY dok sel sebelah Nuar Al Jubori....tang tu si Jijah Kipas ketawa dalam hati....uhuk...uhuk...uhuk...

      Delete
    4. Gay Porn Star Kojolla exhibits himself..can't live a day without being hacked from behind.

      Delete
  7. Negarawan dari kacamata rakyat berbeza dgn negarawan perspektif pembesar umno. Sejarah tak boleh diubah....zaman hang tuah boleh la, skrg sori la. Pi la kampong mana pon, hanya orang PAS yg benci madey. Pembesar2 umno boleh kutuk madey, tapi yg kat bawah tak mau ikut sama, at least mereka masih ada adat budaya melayu tak aibkan orang tua, walau pon masih sokong umno. Orang2 PH pon tak bising pasal tun razak dan tan sri noah pasal genting highlands, hormat punya pasal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga lah kpd sesiapa yg pernah jadi ahli umno akan dendam dg HAJI HADI AWANG sampai kiamat.

      Delete
  8. Pantang larang lanun masuk mahkamah samada manyaman atau disaman

    ReplyDelete
  9. Selamat hari lahir Tun tercinta
    Negarawan ulung tiada duanya
    Kami doakan selamat sejahtera
    Allah lindungi bersama keluarga..

    Terima kasih rakyat ucapkan
    Negara dibina jadi kebanggaan
    Seluruh dunia hormat dan segan
    Tun tersohor bijak kepimpinan..

    Tun Siti wanita terhormat
    Menyokong Tun sentiasa dekat
    Budi bahasa anggun teramat
    Jika memandang sayang terlekat..

    Rakyat tahu pengorbanan Mahathir
    Sanggup berkorban demi tanahair
    Keselesaan,ringgit tidak difikir
    Sokongan rakyat terus mengalir..

    Tun Mahathir negarawan ulung
    Kami disini sentiasa menyokong
    Orang yang benar Allah menolong
    Pasangan yang khianat akan terpasung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami penduduk Rantau Panjang tetap akan mempertahankan Tun Mahathir hingga ke titisan darah yang penghabisan,,andaikata Tun M ditangkap maka akan bermandi darah lah bumi Malaysia,,itu janji kami.......!!!

      Delete
    2. Yeahhh Shafiek gua pun akan turunnnn ! Kita rejam lahanat2 umno !!

      Delete
    3. MADEY nak pujuk si Nuar Al Jubori...takut Nuar pecah tembelang isu Forex....he...he...he....baik ada makna tu...orang tua ni kaki U Turn...Putar Alam....

      Delete
    4. My oh my...Kojolla affirms he is the 2 Alams type gay..i.e. Go Straight or U Turn.

      Delete
    5. Hanya pemimpin gila saja berani tangkap Tun Mahathir.

      Delete
    6. Terbaik bro fan tun..

      Happy belated birthday tun mahathir
      Its seems like nothing have change for u like the old days
      Always flourish the nation with your own way
      Long live and god bless u, i humbly pray..

      Whether or not people agreed
      Tun mahathir is just what this country need
      To bring back the glory and reputation back to its feet
      By putting down that bad ass MO1, indeed..

      All the things tun done for this country before
      Nothing can be compare to his precedessor for sure
      Umno have been strong party that peoples adore
      Now in drain, rotten to its core..

      For those who doesnt know
      All this is country progress are from this man show
      The new generation reap what tun m sow
      But none of them realised it, be thankful la bro..


      Delete
    7. Every and each ministers in the cabinet are worthless !!

      Delete
  10. Penangkapan akan dikira satu penganiayaan dan rakyat akan bersatu mempertahan negarawan dikasihi , sudah tentu najib akan dikira sebagai musuh rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Pengajaran penangkapan Anwar Ibrahim merupakan pengajaran yang perlu di bayar dengan harga yang mahal.

      Ia nya mengambil masa bertahun-tahun untuk Mahathir menstabilkan politik negara. Mahathir berjaya mempengaruhi rakyat bahawa Anwar Ibrahim ada lah penghalang untuk dia menjadikan Malaysia maju dan berjaya.

      Selepas beberapa tahun Anwar Ibrahim di penjara, Mahathir membuktikan dia berjaya membawa negara sebagai negara yang maju.

      Jika Mahathir di tangkap dan di penjarakan, mampu kah Najib berusaha gigih untuk memperbetulkan keadaan dalam negara ? Sedangkan semasa Mahatir, ekonomi negara baik, ia nya mengambil masa bertahun untuk Mahathir menstabilkan politik negara..

      Hari ini Najib di cemuh. Hari ini banyak persoalan mengenai kepimpinan Najib yang buruk sahaja. Hari ini mata wang Ringgit rendah. Hari ini ekonomi tidak menentu.

      Jika pun Najib sanggup mengambil risiko, berapa tahun untuk pulihkan keadaan negara ? 10 tahun .. 15 tahun .. hahaha.. paling minima 20 tahun ..

      Jadi apa perlu di buat ?
      Tukar lah PM atau yang paling baik sekali tukar kerajaan.

      Delete
    2. Najip peduli hapa dia kalau melesia jahanam

      Memang dah melingkop dah pun

      Sebab tu kasi sumbat dia dlm sg buloh lps pru nnt

      Dgn semah badak sekali

      Delete
    3. Tak lama lagi MADEY ni Juboq sama ngan si Nuar Al Jubori la tu dalam sel....He...He..HE....

      Delete
    4. Hello Mr. Gay Porn Star Kojolla..

      You don't have to endlessly shouting the whole world about your lust...we all knew it.

      Delete
  11. .

    Banyak cara untuk tangkap Mahathir cuma berani atau tidak ?

    UTK boleh kepong dan tahan Mahathir di tengah jalan ..

    UTK boleh serbu rumah kediaman Mahathir ...


    Anwar Ibrahim ketika di tangkap dalam serbuan rumah nya beberapa orang UTK menangis menurut akhbar the Times.

    Itu Anwar Ibrahim berjawatan TPM. Dia masih muda jika di bandingkan dengan Tun sekarang. Boleh ke guna cara yang sama ke atas Mahathir ?


    Apa yang mereka boleh buat jika ketika di kepong, Mahatir keluar kereta dan tinggalkan mereka (UTK) begitu sahaja. Sanggup kah mereka tangkap Mahathir yang telah bertahun berjasa pada Negara.

    Serbu lah rumah Mahathir.. Tun buat tak tahu sambil minum secawan teh.

    Orang kampung yang berdiam akan sedih dan bertanya salah yang mana kah sampai Mahathir di katakan memecah belahkan perpaduan dan merosakkan maruah negara ?

    Wartawan dan jurugambar sudah bersedia bila-bila masa sahaja sekiranya Tun di tangkap.

    Mahukah kita peristiwa penangkapan Mahathir di jadikan berita dunia ?

    Najib cuma berani keluarkan kenyataan tetapi Najib tidak akan bertindak..

    Nak dakwa Mahathir ikut undang-undang pun belum tentu Najib berani


    Maka di beri arahan kepada pemimpin UMNO termasuk Pemuda menyerang Mahathir tak kira macamana sekali pun. Macai-macai tak payahlah kena suruh, dah memang perjuangan mereka demi dedak.

    Yang bodoh yang sanggup hari-hari bagi komen dan pertahankan penyamun dalam setiap artikel secara free.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemuda Umno hanyalah tukang jilat najis di lubang jubo najib. Suruh jilat... sampai licin bersih diorang jilat. Malahan mintak lagi sikit najis tuh kalau ada lagi.
      Lepas tu mintak upah projek, itulah Pemuda Umno.

      Delete
    2. .
      .

      Ada upah. Projek.
      Ada yang jadi Senator.

      Tapi kawan punya kawan bersusah payah .. sanggup buat untuk free of charge. Dengan berbangga mengaku !

      Delete
    3. MADEY dah siap sedia akan di Juboq sama Nuar Al Jubori...Bengkok la orang tua ni nanti dikejakan dek si Nuar ni.....

      Delete
    4. Kojolla a Gay Porn Star indeed.. No doubt about it...!!

      Delete
    5. Sebab MADEY dah NYANYUKK tak ingat apa yang dia dah buat sama Si Nuar tu...tu sebab nak kasi ulang supaya hang semuatau...atau buat-buat tak tau.... dulu....

      Delete
    6. Repekan si Kojolla Jalang dgn bahasa entah apa-apa..!!

      Delete
    7. Bahasa lucah apa lagi ..hanya bahasa lucah pertuturan kojol ini



      dah banyak sangat main blkg.. Bahasa pun lintang pukang
      Setiap minit dok menyengkang
      Apa lagi satu badan terbonkang

      Delete
  12. Tangkap ataupun saman, Najib tak akan berani! Ingat! Najib adalah kleptokrasi. Najib antara 10 pemimpin negara yang tertinggi tahap korupsinya.

    Kalau Najib berani pun, hanya berani jawab soalan dari pemberita TV1,TV3 dan memberi duit kepada pendedaknya sahaja.

    Dato Seri Najib Tun Razak,
    In Shaa Allah masa kamu akan sampai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masanya belum tiba ,baca baik baik kenyataan PM Najib yg menyebabkan Mahahtir ,diamdiam dan TSMNY ketar lutut.Tunggu.

      Delete
    2. Aku dah lama tunggu..dari nothing to hide lagi..tapi, malangnya..tak muncul2..

      Delete
    3. Hingga hari kiamat pun najib tak berani saman mana-mana pihak oleh kerana setiap apa tuduhan terhadapnya, isterinya dan Jho Low adalah benar belaka.

      Delete
    4. PM Najib mempunyai strategi tersendiri,tidak gopoh dan kasar macam Mahthir .Sekarang bila skandal forex di bangkitkan dan RCI di tubuhkan ,tak ada siapa yg akan kata PM Najib 'tidak patut' mengambil tindakan yg sesuai terhadap Mahahtir.Malahan pembongkaran RCI terhadap skandal forex ini merupakan malapetaka besar kepada Mahathir dan beberapa orang lagi yg terlibat.

      Kau orang cakap macam bagus saja,yg merana adalah Mahahtir dan keluarga.

      Delete
    5. .
      .

      Sayang jugak kau dengan Mahathir.

      Orang merana tak berlawan. Sekarang yang merana Rosmah. Ini bukan satu kehidupan sebagai isteri PM yang dia inginkan.

      Memang .. kan dari awal kita orang cakap tubuhkan lah RCI..Malah Pemimpin pembangkang mengalu-aku kan nya...

      Kalau lambat Najib macam penakut.
      Kalau cepat ...pembangkang lagi suka.

      Cuba lagi ya ..

      Delete
    6. Mahahtir terpaksa menebalkan muka mebodek Anwar sekeluarga.Orang se angkuh Mahahtir tidak mungkin akan berbuat demikian jika dia merasa dirinya masih kuat.Sekarang tentu beliau sangat malu dng dirinya sendiri,terpasamenjilat ludah yg paling pekat dan hijau,seluruh dunia pun tahu apa dia kata pada Anwar ,tetiba sekarang semuanya terbalik.Malunya bukan kepalang ,tapi apa boleh buat.Kau orang apa yg kau orang buat utk menghilangkan malu Mahathir?.Berkeliaran di blog Budin ni saja?.Membantu ke ?.Hilang ke malu Mahathir ?.Selamt ke Mahahtir nanti dari tindakan PM Najib.No way.

      Delete
    7. Strategi pengecut...kenapa najib tak panggil polis siasat dan dakwa terus dimahkamah...kes dah berpuluh tahun...baru sekarang nak siasat...najib baru sedar forex rugi?...masa najib menteri najib tak tahu forex rugi...
      Adekah najib tidak yakin mahkamah boleh sabitkan madey?...Najib bazirkan masa dan wang....mula2 tubuhkan pasukan penyiasat...lepas tu tubuh RCI...RCI bukan mahkamah.....lepas tak kemana pon...kalo najib yakin madey bersalah najib dah panggil polis siasat untuk dakwa dan hukum madey...orang bodos jer cakap RCI akan sumbat madey ke penjara...

      Delete
    8. .
      .

      Cubaan yang bagus tapi ada beberapa perkara yang perlu di baiki..

      Mahatir kata perbicaraan liwat Anwar Ibrahim tidak di beri keadilan.

      Pengakuan Mahathir ini sudah cukup menakutkan Najib dan UMNO. Sebab itu sampai sekarang tidak ada pemimpin menjawab seperti yang Mahathir ingin kan.

      Habis kuat .. Mahathir hina mahkamah. Jawab lah jika liwat 2 tidak di beri keadilan ada kah liwat 1 juga tidak di beri keadilan ?

      Tuhan menjadikan semua nya berpasangan. Dalam politik negara pasangan Mahathir ia lah Anwar Ibrahim dan pasangan Anwar Ibrahim ialah Mahathir.

      Pasangan Najib ialah Hadi dan pasangan Hadi ialah Najib dan juga setan..

      Kira Najib lemah sangat lah sebab berbaik dan berpeluk arab dengan Hadi yang tidak ada apa-apa kekuatan melainkan cakap arab?

      Delete
    9. Kojolla 22:49, 23:12, 23:21 menyenyeh macam Jalang dah tak laku...

      Mahahtir, diam-diam dan TSMNY ketar lutut?
      PM Najib mempunyai strategi tersendiri, tidak gopoh dan kasar macam Mahthir?
      Selamat ke Mahahtir nanti dari tindakan PM Najib? No way.
      --------------------------------------
      Siapa sebenarnya Penakut & Pengecut?
      The reality is Najib has no balls to face Tun Mahathir...
      Najib was found hiding under Rosmah's sarung & skipping away at the Nothing to hide forum.

      Likewise..Kojolla is also making all stupid excuses ducking away to have Ngeteh & Tibai Roti session with me.

      Delete
    10. Kepala otak MADEY dah lost...sekeru dah longgar...hari-hari U Turn....dah makan dedak sama To Kong DApigs...DAP ni apa dah jadi...muka bebal tak tahu malu....bila lagi haaa nak buat pemilihan baru.....Roket nak menjunam la tu....orang kata dah nak mampos....

      Delete
    11. REPEAT BROADCAST:

      Tun Mahathir berwawasan 2020.
      Najib berwas-was 2050.

      Ada cerita sebalik itu..ikutilah kisahnya.
      ---------------------------------------

      Najib: Kojolla.. teruskan proopaganda kamu.

      Kojolla: Mintak dulu dedak $20.50sen.

      Najib: Kenapa pulak ada $0.50sen?

      Kojolla: $20 untuk blowjob dan $0.50 untuk tambah sedap beli gula2 Hacks supaya nanti rasa nyaman macam Salem Cool Country.

      Menurut alkisah cerita Puak Gay Kojolla & yg sewaktu dengannya.

      Delete
    12. Najib playboy dan mafia tak sesuai jadi PM,,dia seorang pengecut nak jawab soalan wartawan mahupun rakyat jelata,,Tun M 24jam sedia dan tetap akan menjawab sebarang soalan dari mana mana pihak tanpa masalah,,ini saja cukup membuktikan betapa PM haprak yang kita ada sekarang. Laki & bini pantang nampak duit habis semua depa kebas........!!

      Delete
  13. Kalau Mahthir di dakwa dan di penjara selepas siasatan RCI nanti apa yg kau orang boleh buat?.Nak demo macam masa Anwar kena pecat dulu?.Silakan .Anwar dapat sokongan bukan dari bekas ahli Umno tapi mejoritinya ahli yg di gerakan oleh Allahyarham Dato Ust.Fadzil Noor.Kalau taka da sokongan PAS jangan harap lah kau nak berdemo besar-besaran.Penyokong DAP pun sedikit masa lagi bila di telanjang habis-habisan keburukan dan skandal Mahahtir semuanya akan menyepi.Tambaha lagi kalau tindakan tegas di jalankan ,mana ada muka penyokong dapig s yg berani menghadapai air kuning macam kami di zaman Reformasi dulu.Kau orang memang jahat menghasut Mahathir ,yg terjerat akhirnya adalah Mahahtir.Entah-entah BNM atau SPRM akan menyita harta benada mereka yg terlibat.Mampus lah .Kau orang sihat je,mungkin dgn muka yg tak malu mengendeng pada Umno ,maklumlah bekas ahli Umno macam geng Ezam dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Ini entah kali ke berapa Mahathir merayu dia di tangkap.

      Mahathir tidak peduli samada ada parti atau tidak. Masa. Mahatir lawan Pak Lah, setelah beberapa lama baru di ikuti oleh Muhyiddin. Semasa itu Muhyiddin TPM. Najib bersuara sesekali. Untung Najib sebab Pak Lah lembab tak reti guna dedak.

      Permulaan demo sepanjang Jalan TAR tidak ada sesiapa yang menganjurkannya. Setelah beberapa minggu baru lah demo tersebut tersusun supaya ia nya mencapai matlamat dan lebih selamat.

      PAS memang banyak membantu ketika itu tetapi sekarang dengan beberapa pengalaman demo yang berjalan dengan selamat tanpa PAS.

      PAS tidak boleh berbangga dengan perhimpunan di Padang Merbok sebab ianya mendapat kelulusan kerajaan BN dan DBKL.

      Tang menghasut ini memang kepakaran kita orang.. sampai Pemimpin UMNO menuduh Mahathir lah yang menghasut rakyat supaya kuasa asing masuk campur.

      Jangan lah nak bermimpi sita harta konon... habis berani berhenti kan tukang masak dan tidak di beri pengiring ..

      Najib memang pengecut.

      Delete
    2. ..

      .

      Itu PAS semasa Fadzil Noor.

      PAS hari ini jemput Taukeh Kelab Malam untuk misi dakwah di Kelantan

      Memang betul lah minyak dengan air tak bercampur. Ha Ha Ha..

      Delete
    3. Kalau Mahathir tak peduli masakan buang malu terpaksa menjilat Anwar .Hina nya muka menjilat ludah sendiri.Seorang negarawan tak mungkin melakukan u turn seteruk itu hanya orang tak ada maruah saja yg sanggup menjilat ludah yg paling kotor sedemikian rupa.Seluruoh dunia pun tahu apa si Mahahtir ni buat dan cakap mengenai Anwar ,tetiba.bertukar.Beberapa minggu lalu ,nak angkat tulisan 'Anwar sebagai PM' pun tak mahu ,sekarang bertukar .Kalau bukan kerana ketakuta ,pada RCI apa lagi nak di katakan .Malu,malu cukup malu.

      Delete
    4. .
      .

      Dah pulak .. anon pun buat U turn.

      Kata HARAPAN tak ada ketua.
      Lepas tu kata dalam HARAPAN berebut nak jadi PM.
      Paling sial tuduh pulak Mukhriz yang nak di jadikan PM sebab itu konon nya Mahathir tak angkat plakad Anwar PM!..

      Hei.. Najib jilat Jho Low tau... tahu tak apa sebab Jho Low beli cincin ?

      Delete
    5. MADEY dah NYANYUK.....MACAI je yang tak sedar diri....Macai pun dah banyak makan Tulang BABI si To Kong tu....sama-sama la menjunam naik turun ROKET....

      Delete
    6. Dosa makan babi tak seberat dosa makan hasil hutang riba haram Yahudi Goldman Sachs, curi tanah & gadai hak rakyat..F A H A M .....??

      Delete
  14. Berani ker najib nk tangkap tun m...
    Kalau nk rasa kena guling dgn rakyat Cuba lah buat..
    Najib kena ingat...rakyat Malaysia yg berumur 30an ke atas produk yg lahir dari zaman tun..
    Better bg C4 jer dari tangkap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...Tak lama lagi Ketuan Peliwat nak dating MELIWAT sama MADEY.....dulu la...si nuar Al Jubori ni Pujaan hati dia....uhuk...uhuk...uhuk....ada fahak ker macai...otak mengong mana nak faham....

      Delete
    2. Kojolla's retarded brain if full of nothing but lust for homosexuality. His self-admission can be traced & proven sprawled over through all his commentaries in the chains of this thread.

      Delete
  15. Tuan punya badan tak takut apa
    Mat Singapork seronok gembira
    Umno berpesta jika Tun kena
    Di seluruh dunia,Bijan dihina!

    Umno bermegah ahli 3 juta
    Ramai dah cabut takut berdosa
    Sokong perompak membabi buta
    Mat Singapork bercakap besar!

    Tiga juta(?) hanya sedikit
    Berjuta yg lain hati kan sakit
    Penuntut,belia benci membukit
    Pasti Umno akan disungkit!

    Setakat mana nak tabur dedak
    Duit kan habis tinggal keladak
    Masa tu tak siapa, nak sokong badak
    Menangislah Jibbo seperti budak!

    'Kuasa asing' juga menunggu
    Jika Mahathir ditangkap belenggu
    Segala penjelasan dunia tak mahu
    Sebab tahu Bijan penipu!

    Lupa pulak kita nak khabar
    Suhu naik tinggi di Felda
    Peneroka dah tahu perkara sebenar
    Jadi umno startlah gabra!

    Kalau iapun Tun ditangkap
    Seribu Tun muncul ditingkap
    Walau dibendung jangan diharap
    Semangat Tun tetap berasap!

    Beraja dimata bersultan dihati
    Siapa menghalang tetap dikeji
    Mahu dimasuk ke jerejak besi
    Ini contoh pemimpin kleptokrasi!

    Tangkaplah Tun, umno bersilat
    Dunia melihat segala muslihat
    Oleh kerana perbuatan jahat
    Keliling dunia orang mengumpat!


    ReplyDelete
    Replies
    1. FAN TU N TAIK...Penjuboq Dapigs...selamanye la jadi reporter PEMBANGANG....

      Delete
    2. Itu ke kamu mampu menjawab kepada pantun bro Fan Tun.

      Nyatalah bahawa kamu dan Fan Tun ibarat naga dengan ular lidi.

      Oh ya, kamu punya guru serupa bahlawan tetapi memanggil diri sebagai pahlawan, seorang penyangak tetapi diiktiraf sebagai 'negarawan' oleh Azwan si bajingwan.

      Biarlah ular lidi menggertak sang naga kerana sang naga tetap akan menang.

      Delete
    3. He...He...He....Berita Terbaru...Parti Mat Sabun...PAN Taik....nak buat solat hajat...selamat kan DAP....FUYOOOOOO....macai FukatN hARPRAK....MAKAN LE DEDAK DAN tULANG babi dAPIGS TU BANYAK-BANYK SAMPAI NAK KEmuntah....

      Delete
    4. Nampaknya masih ada yg tak terkesan langsung oleh teguran tmj..masyaallah

      Delete
  16. Selingan....

    1. Org yg ada kuasa ni boleh tak hormat ibubapa mangsa dan buat kerja betul2.
    2. Hari ni keluar keputusan ujian darah arwah adik taqif iaitu jangkitan kencing tikus liptospirosis.
    3. Ibubapa arwah tak diberitahu, mereka dapat tahu dari media dan menolak hasil siasatan tersebut.
    4. Makin teruklah keadaan sekarang ni. Korang baca sendirilah apa simptom kencing tikus liptospirosis. Tengok sama tak macam arwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la tu.....

      Delete
    2. Boleh lawan lg tu kalu lawyer bijak..hasil siasatan tu diambik dari sample Ke2.. sample kaki Arwah yg sudah ditanam..dalam tanah Ada virus leptospirosis..
      Kalu lawyer bijak boleh spin kata sample dah tercemar

      Delete
    3. Doktrin ccp ala klepto.
      Akeristokarat warlord Umni adalah yuan tanah
      Rakyat dipandang beban menumpang.
      Rakyat celik dianggap derhaka.
      PH dah junjong titah nukilan TMJ.
      Selain news blackout, mana junjong UMNOBN dan PAS?
      Tak kan benda makrof takmau junjong?
      Jtau Sheriff Syurga Lobai dh hembus jampi anji Melayu Islam tak perlu junjong.

      ps. 2 kapirdh serah brg curi kita.
      1 Melayi Islang Minang Kerbo dah serah brg vuri kita tu?

      Jgn mencarut dlm syawal, jwp elok2.

      Delete
  17. Jibon boleh buat pilihan, tunjukkan berani dan tangkap Tun M dan akan mempercepatkan kejatuhannya atau biarkan Tun M dan ia tetap akan jatuh cuma sedikit lewat.

    Saya pernah terbaca cerita bahawa apabila Presiden Chencya Ramzan Kadirov mengetahui bahawa Tun M (telah pun pencen daripada jawatan PM) dalam lawatan peribadi ke Checnya maka Kadirov telah mengarahkan pasukan escortnya utk mengikuti Tun M sebab takut sekiranya sesuatu yang tidak diingini berlaku kepada Tun M semasa di Checnya maka Checnya akan menanggung akibat tindak balas daripada dunia Islam.

    Saya juga pernah terbaca kisah Tun M mengarahkan Tun Siti naik kapal yang mengangkut bantuan ke Palestin dan kemudian menelefon Presiden US ketika itu dan maklumkan bahawa isterinya berada di atas kapal. Akibatnya sekalipun kapal itu melanggar sekatan yang dikenakan ke atas Palestin tetapi Israel tidak berani pun untuk menahan kapal itu.

    Sama ada kedua kisah di atas adalah sahih saya tiada pengetahuan peribadi tapi keduanya boleh dipercayai.

    Kejora dan Mr J dan semua anggota K9 boleh saja membenci Tun M sebagai balasan dedak yang mereka dapat tapi hakikatnya Tun M telah diundi di tempat kedua paling berpengaruh di dalam dunia Islam. Ada pula kedua mereka ini hanyalah nyamuk yang tidak dikenali. Kalau mati pun tiada siapa peduli.

    Najib pula memang dikenali di seluruh dunia Islam sebagai penyangak yang mengkhianati negara sendiri. Dari Indonesia sampai ke UAE Najib dikenali sebagai penyangak. Hanya pendedak yang masih mempertahankannya.

    Kenyataan Najib tunjukkan ia memang berniat untuk tangkap Tun M. Aneh sungguh belum bersidang sudah tahu keputusan akan berlaku pendakwaan.satu lagi bukti penyalahgunaan kuasa oleh Jibun.

    Seperti Tun M sendiri dan sdr Fan Tun jawapan saya kpd Jibun, silalah lakukannya, dan mari lihat betapa cepat kejatuhanmu wahai pengkhianat.

    Jom baca petikan berikut:-

    A poll was held among residents of 40 countries prior to the Istanbul World Political Forum. The respondents selected 15 most popular politicians of the Islamic world. The list was published in the blog of the chairman of Salamworld Corp. and chairman of the public sector of Russia’s Muftis Council Abdul-Vahed Niyazov. Here are the results of the poll:

    1. Recep Tayyip Erdogan, Prime-Minister of Turkey. His “moderate Islamic” path is currently very popular in the Arab world. Erdogan’s policy is often considered an example of the future development of the Islamic world.

    Turkey's Prime Minister Recep Tayyip Erdogan. ©AFP

    Turkey's Prime Minister Recep Tayyip Erdogan. ©AFP

    2. Mahathir Mohamad, Prime-Minister of Malaysia in 1981-2003. During his rule Malaysia turned from the country with weak agrarian economy into one of the “Asian tigers”.



    Former Prime-Minister of Malaysia Mahathir Mohamad. ©AFP

    3. Sheikh Hamad Bin Khalifa Al-Thani, Emir of Qatar. Many major regional processes are linked to his name. Al-Thani was a mediator in reconcilement of two conflicting Palestinian political parties Fatah and Hamas and actively supported Libyan rebels in their fight against Moamer Kadhafi’s regime. Qatar also supports the protests against Bashar Assad in Syria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY dah NYANYUK....skru dah lost...tu pasal banyak U Turn....jilat ludah balik la MADEY....tak nak minta maaf kat si Nuar tu kerrrrr....mana ke nak nya si MADEY ni...muka bebal.....tak kan insaf - insaf lagi tu....jangan le dok ingat kat Duniawi je.....

      Delete
    2. 113,
      dh junjong nukilan nahi mungkar oleh TMJ tu.
      Org johor dok perati ko tu

      Delete
    3. Parti cap MUNGE dan nak Melingkop....yang si DAP tu muka bebal...bila lagi haaa nak buat pemilihan baru....si To Kong Dapigs mana ada berani....

      Delete
    4. Bro john doe..

      What do you expect from this so-called Gay Retarded Kojolla who heavily rely rubbish stuff from RPK, Utusan, RTM & TV 3 suku news...??

      Delete
    5. Bro Othaman, we expect nothing from Kojolla n co. bcoz HELL is expecting them. We just have to WISH them a smooth journey

      Delete
    6. Pak Othman,

      The answer already given by bro tatang ka and I do not have anything to add.

      Bro tatang ka

      Thanx for answering pak othmana' Q on my behalf.

      Delete
  18. najib bin nazak11 July 2017 at 01:00

    Najib dh jadi macam Anjing Gila,.rabbies

    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY dah NYANYUK....dia dah lupa apa yang dia dah buat sama Nuar Al Jubori....baik ada makna tu...nak selamat diri la tuuuuuu......

      Delete
    2. MADEY dah jadi Anjing Gila Jadian DAPigs....dia sudah banyak kali jilat ludah dia samada dengap DAP yang dianggap RADISdan Si Nuar Al Jubori yang dulu musuh dia....dah mintak maaf ke MADEY ni ngan si Nuar ni.....Hampeh....

      Delete
    3. 120,.
      2 kapir dh serah brg curi kita. Baik kan diaorg ni?

      Delete
    4. Kojolla 1:20 merely can't live without exposing his lust as homosexual.

      Delete
    5. Sama la ko ngan si Ketua PELIWAT ko tuuuuu....

      Delete
    6. Banyak sangat berkawan dengan Dapigs.....RASIS....itu la perkataan yang keluar dari mulut si MADEY tu.....Raja U Turn....macai semua akan kena kencin DAP sama la macam PAS dah kena kencin dulu dalam Pakatan....nak kena 2 kali la tu gamaknya....

      Delete
    7. There you are...confirm Kojolla is self acclaimed homosexual.

      Delete
    8. ntah-ntah ko ngan si Nuar tu sama Spesis....

      Delete
    9. Naudzubillah Mindzalik...S E L I S I H....!!!

      Delete
    10. Nampaknya masih ada yg tak terkesan langsung oleh teguran tmj..masyaallah

      Delete
    11. Beruk 01:20,,,,,
      Kamu ini keturunan anak haram kah?
      Kata orang, jika hidup dari keturunan anak haram.....SIAL TUJUH KETURUNAN.

      Delete
    12. Nuat dah baik dah, tak menjubor lagi...
      Mengikut pandangan Wak Seman Kadok dari hikayat budak Israel nama Nasuha dgn pendita..

      kih kiihh kiiihhh..

      Delete
    13. Othaman bapok mmg terkenal sangat dgn aota
      Tetap nak tunjuk hebat walau biingai mcm unta
      Bab agama dan Al-Quran munafiq ini jahil buta
      Ada ke taubat Nasuha kisah Israel dgn pendita

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    14. Othaman bapok hanya taraf burok punya selipar
      Kata-kata mencaci saja tiap masa, ifrit ini lempar
      Tapi abok pun tarak hanya kuat gebang gempar
      Kalu terjumpa, sah makan gua punya penampar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    15. Othaman sedar kekalahan PH sudah di ambang
      Tapi mcm selalu lah, setan dajal ni lebat gebang
      Cabar orang, angin tiiup pun udah nak tumbang
      Kalau ler terjumpa, sah gigi palsu ifrit ni terbang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    16. Kesian betul si Othaman biol pengikut ayah Pin
      Dia cuba bukak langkah silat tapi jadi tari zapin
      Nak pegi ke pasar pun harap anak cucu pimpin
      Tidur mlm kencing tilam terpaksa pakai lampin

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    17. Othaman dajal iblis kini dah melopong terkedu
      Dia ini, ibarat pepatah, kurang kuah lebih sudu
      Munafiq jahanam ini wajar diberi pukulan padu
      Ada ke patut dia kata Islam berasal dari Hindu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    18. Othaman tak sedar, dirii udah nak masuk kubor
      Dulu dihina Nuat Ad-Dajjal, kata2 keji dihambor
      Namun kini dgn Nuat dia tak leh lagi nak takbor
      Demi Madey, dgn Nuat dia rela menadah jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    19. Othaman try to act as a tiger, but he’s a mousedeer
      Now this old dumb idiot is hiding himself in real fear
      Kejora use only words and poem, not knife or spear
      But this poor cow can’t bear and he now disappear

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    20. Kojola, are u stupid or what
      Dont u know that mousedeer is smart
      The words from your mouth smells like a pigs fart
      Dedak make your brain dead, you miserable tard!!..

      Delete
  19. FUYOOOOOOOOIONKKKKKKK...

    BIJAN BUGIS TUNGGU DI TANGKAP TERUS TELO DAH GOYANG YANG TUUUU..
    DIAM MEMBATU SAMBIL GEBANG SAKAN DI BELAKANG SEMAH
    KE BALI & OSTOLIA BAWAK KAUM KRONI SMBIL RAYA SAKAN
    KEJAP LAGI LINGKOP DI SG BLOH


    kikikikikiki..... SERAMMMNYEERR

    SATU KERUSI SAJA SAJA NAK PERINGATKAN YANG BIJAN BAKAL TERLUNGKUP
    ANAK MAT SINGAPORK KETAWA TAK KERING GUSI NYER TENGOK BABAKNYA TERKINJA KINJA MENYEDUT DEDAK
    DALAM ATI ANAKNYA SAPA LA KALI INI
    NAK SUAP DEDAK KAT MAT NANTI KALAU BIJAN DAH TAKDE

    KKIKIKIKI.... BERAMBUSS PENGKHIANAT PENGKHIANAT YG BANYAK DARI PUOK UMNO NIH..SUMA TAK BOLE PAKAI.. MAT ANAK BERANAK MEMANG BODOSSS..!!!


    BERAMBUSS .... KIKIKIKI..DARAH KETURUNAN MAT AKAN MAKAN DEDAK TURUN TEMURUN

    ReplyDelete
  20. Waktu beliau PM, pada setiap PRU, gambar Tun M di merata2 tempat...di seluruh Malaysia. Cukup dengan terpampangnya gambar2 beliau, rakyat jadi teruja untuk undi BN...Tun M memang negarawan terulung.


    Waktu mo1 jadi PM, gambar2 beliau tak boleh diletakkan di mana2 kecuali di kampung dia. Sebab apa? Cukup 1 je gambar beliau jika diletakkan sebelah gambar calon, otomatik rakyat jadi meluat lagi menyampah..negarawan sebenar kah itu?

    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY tak nak komen kerrrr...pasal kawan karib DAP dia tu.....muka bebal ...sama lah macam dia...bila lagi haaa nak buat pemilihan baru....asyik-asyik nak salahkan orang .....nak mamposa la tu....FUKATAN HAPRAK dan macai nak menjunam dengan ROKET Dapigs la tuuuuu....

      Delete
    2. Nampaknya masih ada yg tak terkesan langsung oleh teguran tmj..masyaallah

      Delete
    3. Ini anak anjing gila 01:24 masih hidup lagi ye? Bila nak mampus ha?
      Kecik dulu tak mampus besar menyusah orang. Hidup melarat tak sedar diri.

      Delete
    4. Melayu umno ni falsafah diorg biar hidup melarat..tapi tetap nak mati dalam umno...masyaallah

      Delete
  21. khairul azwan bodek melangit.. org2 muda dlm umno lebih elok diam bila melibatkan tunM. biar org tua yg bercakap, budak2 duk diam elok2. jgn nak menonjolkan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang berkukop kuat dari umno sekarang cuma tinggal setaraf anak kera yang baru belajar panjat kelapa.
      Yang bapak kera dah cerdik memilah untuk berdiam diri.

      Delete
  22. Dr M backing Anwar only shows his desperation, says MAICCI chief

    PETALING JAYA: Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad’s (pic) show of support for the deputy he sacked decades ago only shows how desperate he is, says the Malaysian Associated Indian Chambers of Commerce and Industry.

    “Malaysian voters are mature enough to see through the latest ‘sandiwara’ (drama) by Tun Dr Mahathir, and I am confident they will see clearly through his recent deceitful actions and statements,” its president Tan Sri K. Kenneth Eswaran said in a statement Monday.

    Kenneth alleged that Tun Dr Mahathir was actually worried about the recent announcement on the setting up of a Royal Commission of Inquiry to look into the US$10bil (RM4.4bil) foreign exchange loss during his time as prime minister from 1981 to 2003.

    “This is just an attempt to divert the attention away from the real issues,” he said.
    British daily The Guardian last week quoted Dr Mahathir, who had sacked Datuk Seri Anwar Ibrahim as deputy prime minister in 1998, as saying that he would not object to Anwar returning to politics and becoming prime minister if the latter was given a royal pardon.

    The Parti Pribumi Bersatu Malaysia chairman also reportedly said that Anwar had been unfairly treated, and that he had regretted not allowing him to become premier.

    Dr Mahathir has since denied The Guardian report, saying Anwar could not become the next prime minister as he needed to be released from jail first.

    http://www.msn.com/en-my/news/other/dr-m-backing-anwar-only-shows-his-desperation-says-maicci-chief/ar-BBE7rfe?li=BBr8Hnu&ocid=UE07DHP

    ReplyDelete


  23. Askar Timbalan Setia JOHOR

    Sultan Ibrahim mengetuai perarakan pasukan Askar Timbalan Setia
    Askar Timbalan Setia atau rasminya Askar Timbalan Setia Negeri Johor ialah satu pasukan tentera yang ditubuhkan semasa pemerintahan Sultan Ibrahim ibni Sultan Abu Bakar (Sultan Temenggung Johor ke-2), Sultan bagi jajahan takluk Johor Darul Ta'zim. Sultan Ibrahim Al-Masyhur ibni Al-Marhum Sultan Sir Abu Bakar seorang berfikiran jauh dan telah berjaya memodenkan Negeri Johor. Baginda juga telah berbaik-baik dengan Ratu Kerajaan Great Britain; Ratu Victoria ketika itu sebagai helah untuk mengelakkan campur tangan dan penjajahan Inggeris di negeri Johor dan menghalang cita-cita British untuk menjajah negeri Johor.

    Johor ialah negeri dalam Tanah Melayu yang pertama memiliki pasukan tentera modennya sendiri dan satu-satunya institusi pasukan tentera yang tertua dalam Malaysia dibiayai oleh kerajaan negeri yang masih kekal hingga kini.


    Sejarah
    Pasukan Askar Timbalan Setia Negeri Johor ditubuhkan pada tahun 1885 dengan kompeni percubaan 60 anak Melayu Johor dan 20 orang askar Punjabi. Anggota Melayu dilatih sebagai askar Infantri sementara anggota Punjabi dilatih sebagai anggota pasukan artileri. Seorang pegawai tentera Inggeris bernama Kapten Newland dilantik sebagai pemerintah pasukan. Orang Melayu yang pertama sekali diberikan tauliah sebagai pegawai ialah Kapten Daud bin Sulaiman. Askar Timbalan Setia Negeri telah diberi panji-panji DiRaja pada 11 Mei 1916.

    Perang Dunia Pertama
    Askar Timbalan Setia Johor terlibat dalam mematahkan pemberontakan oleh askar-askar India dari pasukan 5th Light Infantry di Singapura pada tahun 1915. Askar Timbalan Setia menangkap askar-askar yang memberontak yang menyeberang ke Johor merentasi Selat Johor semasa melarikan diri daripada buruan pihak berkuasa British.


    ReplyDelete
    Replies


    1. Semasa Perang Dunia Pertama, pasukan Askar Timbalan Setia Negeri Johor menghantar kontinjen seramai 2 orang pegawai berserta 100 orang anggota ke Berek Tanglin di Singapura untuk membantu mengawal keselamatan di Singapura. Pasukan Askar Timbalan Setia Negeri juga membuat tugas-tugas membantu kawalan tawanan perang ke atas tahanan Jerman di Singapura. Pasukan ini juga memberi bantuan menjaga keselamatan kawasan di Pulau Belakang Mati (kini Pulau Sentosa), Singapura hingga tamat Perang Dunia Pertama.

      Selain memberikan bantuan kawalan keselamatan di Singapura, Pasukan Askar timbalan Setia Johor juga memberikan kawalan keselamatan laluan perhubungan di kawasan-kawasan Mersing, Kluang dan Batu Pahat termasuk pangkalan udara di Kluang (kini menjadi pangkalan utama Pasukan Udara Tentera Darat Malaysia).

      Perang Dunia Kedua
      Askar Timbalan Setia Johor tidak dikerahkan oleh Markas Gerakan Tanah Melayu di bawah pimpinan Lt. Jen. A. E. Percival sebagai sebahagian daripada pasukan pertahanan Semenanjung Tanah Melayu. Apabila pasukan Tentera Jepun memasuki negeri Johor, khususnya bandar Johor Bahru, pasukan Askar Timbalan Setia tidak memberikan sebarang tentangan atau terlibat dalam pertempuran menentang Tentera Jepun.





      #######

      Kerajaan pusat Malaysia pernah pada tahun 1994 mencadangkan pembubaran pasukan Askar Timbalan Setia berikutan krisis berkaitan isu Kekebalan Raja-Raja Melayu dan satu Rang Undang-Undang di panggil Johore Military Forces (Disbandment And Repeal) Bill 1994 telah digubal untuk dibahaskan di Parlimen.

      Tetapi Tun Salleh Abbas, bekas Ketua Hakim negara ketika itu menasihatkan Sultan Johor Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail di Istana Bukit Serene bahawa Askar Timbalan Setia Negeri Johor diwujudkan jauh lebih dahulu daripada Rejimen Askar Melayu Diraja dan penubuhan serta pengekalan pasukan Askar Timbalan Setia Negeri Johor adalah sebahagian daripada hak dan keistimewaan Sultan dan rakyat Negeri Johor. Dengan demikian, Tun Salleh Abbas berpendapat bahawa Kerajaan Persekutuan Malaysia tidak mempunyai hak untuk membatalkan keistimewaan hak tersebut tanpa persetujuan Sultan Johor. Pandangan Tun Salleh Abbas disokong oleh Neil Lawson, Q.C. yang menjadi Penasihat Perundangan kepada Raja-Raja Melayu semasa perbincangan menuntut kemerdekaan. Sehubungan itu, rang undang-undang ini tidak diambil tindakan dan terkubur begitu sahaja.

      Saya mencadang supaya Askar Timbalan Setia Johor di hidupakan semula olh pehak yang berkenaan supaya legasi peperwiraan Melayu di ketahui umum

      Delete
  24. Matdey sebenarnya dah jatuh dalam perangkap
    Lutut udah gigil, tapii masih jugak megah cakap
    Tunggulah saja RCI udah kumpul bukti lengkap
    Tak sabar nak lihat dia merengkok dalam lokap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijan sebenarnya tak berani nak tangkap
      Bukan setakat lutut udah gigil, telo kecut, tapi masih jugak megah cakap
      Tunggulah saja pru14 nnt ko jatuh terterap
      Tak sabar nak lihat dia di sungai buloh merengkok dalam lokap

      Delete
  25. Masalah ekonomi rupa nya udah lama bermula
    RM100 billion hilang dek angkara keling Kerala
    Berpunca itu lah ekonomi jatuh menjunam giila
    Terok le Najib, nak usaha dan pulihkan semula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6:34 adalah pengikut ajaran sesat dan menyesatkan.Apa kata Hadi ikut saja.

      Delete
    2. Masalah ekonomi rupa nya udah lama bermula
      RM50billion hilang start bijan jadi kepala
      Hutang 1mdb punca ekonomi jatuh menjunam gila
      Cuba dispin citernya oleh pendedak tegar bernama kojola

      Delete
  26. UMNOBNPIS dh junjong nukilan nahi mungkar oleh TMJ tu.??

    Org johor dok perhati gelagat pengamal mungkar...

    nampak jelas,ALAH bukahihab munafik

    ReplyDelete
  27. Rakyat semakin ramai menjadi sedar dan celik
    Madey terima Nuat jadi PM ni sesuatu yg pelik
    Ludah kahak hijau pekat dia rela nak jilat balik
    Mmg sandiwara, cai tak usah le berdolak dalik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat semakin ramai menjadi sedar dan celik
      Bijan ada 2.6b dlm akaun sesuatu yg pelik
      Ludah kahak hijau kentut pekat jho low dia kata baik
      Mmg sandiwara bijan, kojola tak usah le berdolak dalik

      Delete
  28. Matdey Kerala hidup bertuhankan nafsu serakah
    Duit, kuasa... bukan dia ingat hala nak ke Mekah
    Keluar citer Forex, jadi longlai dia punya langkah
    Dekat cap bunga, awal lagi Fatihah kita sedekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijan semah hidup bertuhankan nafsu serakah
      Duit rakyat dirompak pada pencacai dibagi sedekah
      Keluar citer 1mdb, beg, lukisan, cincin, jet etc.., jadi longlai dia punya langkah
      Kesian,takleh pegi Amerika, united kingdom, france nak shopping mewah

      Delete
    2. Hang dah bersunat ke belum?Hingus masih meleleh nak kutuk Tun.Tahun 1974 Tun sudah naik haji.Kau ingat semua yang ulang alik ke Mekah tu baik sangat?Dasar membesar dengan Harakah munafik.

      Delete
    3. belum sunat la tu sebab tu dia tak tahu yang TUN adalah satu2 nya pemimpin melayu yang diberi keistimewaan oleh raja saudi untuk masuk kedalam kaabah ketika di mekah dulu.

      Delete
  29. Dari comments yg tak suka Tun, kata Tun nyanyuk.Ini pengalaman saya sendiri pada Feb 2017 di pejabat Tun di Yayasan Perdana(Tun ketika itu Tun dh 91th lebih)hanya saya dgn Tun dibilik beliau.Sy diundang resmi oleh Tun utk berjumpa beliau.Ketika kami berdua selesai berborak,sy minta izin utk berphoto dgn Tun,maka dipanggi lah staff yg diluar utk ambil photo kami berdua.Staff Tun ambil photo kami berdua membelakangkan cahaya matahari.Ini kata Tun,'Jangan membelakangkan cahaya,photo gelap nanti'Bagi saya seorg yg dah umur 91tahun tetap detail dlm hal seremeh itu dan jelas Tun tak nyanyuk dan detail dlm setiap tindakan beliau.Happy birthday Tun.Note:Dlm satu lawatan Najib ke Negara yg saya bermastautin ini,Azwan ikut sekali,bila selesai makan malam,Azwan ingin berphoto dgn saya,mungkin dia rasa saya agak penting di mata Pemerintah Negara yg saya tinggal ini.Saya elakan diri sebab Azwan tak penting bagi saya.Dan saya tak kenal pun siapa dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada tahap ini...apa saja yang dibuat tun akan jadi buruk di mata caiiiii..diorg ni bgun je tido tetap nmpak muka bijan dalam hati.

      Delete
  30. Puok umno ni hidup bertuhankan nafsu serakah
    Duit, kuasa... bukan dia ingat rakyat jelata.paling aku benci bijan ni pasal dia suke meneran neran bila berkempen kat tv..
    Keluar citer Forex meneran beran di ulang kat tv3, jadi mcm badut sarkas
    Dekat ngeri kedah,n9,johor,perak awal lagi Fatihah kita sedekah kat calon BN

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…nk meneran macm kena jolok jubor

    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpidato Gaya berak je najib tu pandai

      Delete
  31. Kenapa semua dikaitkan dengan DAP? ...
    Hairan, Hairan, Hairan ...
    Yang rasuah, orang lain ... salah DAP
    Yang menyeleweng, orang lain, salah DAP
    Yang kononnya menjadikan orang Melayu murtad, ... salah DAP
    Yang menjualkan tanah kepada orang lain, ... salah DAP
    Apa sahaja yang dilakukan di Malaysia ni, kalau yang tidak baik, ... ini salah DAP.
    Kalau puak UMNO terkentut atau tercirit, ... salah DAP.
    Hebat sungguh pemikiran "Melayu Kita" ...
    Pegangan Agama ... hampas ... hanya tidak mahu dijatuhkan hukum shj sebab itu kuasa Allah swt. Tapi yang hampas ni amat suka menghukum.
    Selamat Aidil Fitri bagi masih teringat dia tu Islam walaupun secubit di dalam hati depa ni. Orang Melayu tak sambut Aidil Fitri.
    Dah puasa 6 belum? Dok mencarut kat sini dengan menuduh orang lain kaki liwat ... ada bawa 4 saksikah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper11 July 2017 at 08:37

      Salam saudara Anti Fitnah.
      Sememangnya UMNO/BN hanya tahu menyalahkan orang lain disebalik kesilapan UMNO/BN sendiri. Mereka merasakan diri mereka maksum dan parti lain tidak sempurna seperti mereka.
      Malah lihat saja pengomen-pengomen disini yang mewakili Najib, Semah katik, UMNO & BN... Bangaimana corak pembahasan mereka menunjukkan taraf pemikirkan mereka.
      Maka Itu lah jenis manusia yang masih tinggal dalam UMNO/BN.

      Delete
    2. Asyik sebut hidup melayu je semingu kat pwtc tu

      Delete
    3. DAP yang suruh Najib buat RCI untuk siasat Mahathir dlm penglibatannya berkaitan kerugian tukaran matawang ... Siasat untuk pastikan benarkah kerugian atau Wang tersebut di songlap.

      Delete
  32. Najib pondan...huhu...

    ReplyDelete
  33. Budi kemana, bahasa kemana, akhlak kemana, agama kemana, beginilah nasib anak bangsa dibawah 'Negarawan Sebenar' penyebab negara keramat ini berubah menjadi sebuah negara kleptokrasi. Kalau manusia itu sudah hilang malu, maka dia akan lakukan apa sahaja yang dia mahu mengikut hawa nafsu sehingga cakap pun merapu dan suka menipu.

    ReplyDelete
  34. Semoga Tun dipanjangkan umur dan sihat sehingga negara kita dapat dipulihkan...terima kasih tun...you're the only PM that we proud..masa zamn saya membesar you're still PM..i selalu tengok tv1 sembahyang jumaat live...mesti ada Tun sembahyang di celah-celah rakyat...tidak seperti PM selepas Tun..cakap je islam hadari...wala...ceh...guna je nama islam..itu pun sebab dah terdesak...orang malaysia mentaliti satu je...kalau kita ini bukan ustaz tapi pandai berkata seperti seorang ustaz dapatla gelaran ustaz...tunjuk alim je orang malaysia ni akan terus terpedaya...ni belum lagi dajal tiba.....selamatkan la Malaysia ini ya'allah

    ReplyDelete
  35. Happy Belated Birthday Tun..semoga allah melimpahi rahmat ke atas Tun..doakan Tun sentiasa sihat walafiat..Terima Kasih Tun ke atas segala apa yang Tun usahakan ke atas negara Malaysia adalah usaha yang sangat cemerlang dan gemilang di persada dunia..hanya allah sahaja yang dapat membalasnya..Tun adalah seorang yang berilmu tinggi dan sangat disegani,berani juga digeruni terutama negara luar yang tidak mengenali Malaysia dan sehinggalah dikenali kerana Tun.Saya amat bersyukur di zaman saya membesar adalah di zaman Tun...saya teramat bangga mepunyai PM yang sangat cerdik dan pandai.Saya dapat membayangkan membangunkan sebuah negara adalah amat susah dan sukar pada zaman itu..terutama pembinaan dan pembangunan yang mahu bermula dengan rancak dengan segala perancangan Tun..contohnye Putrajaya...jika tiada Putrajaya tiada la satu pusat kerajaan yang amat cantik terbina dan bandar-bandar di Kuala Lumpur semakin sesak kerana pejabat-pejabat kerajaan berada tidak sekata di suatu tempat..itu adalah satu contoh yang tidak dapat saya bayangkan sehinggalah sekarang jika saya mempunyai urusan di Putrajaya saya setiasa mengucap terima kasih pada Tun walaupun hanya di hati...Putrajaya sangatla cantik dan orang yang menjaganya perlulah cantik..cantik martabatnya..cantik akhlaknya..juga kenalah cantik pemikirannya...barulah boleh dipanggil negarawan...negarawan terulung..terima kasih kepada semua bekas-bekas Perdana Menteri Malaysia hanya dalam sejarahlah jasa mu akan dikenang..terima kasih sekali lagi hanya allah sahaja lah yang dapat membalasnya dengan segala amanah yang telah dijalankan..

    ReplyDelete
  36. eToro is the most recommended forex trading platform for beginner and established traders.

    ReplyDelete
  37. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Get professional trading signals sent to your cell phone every day.

    Start following our signals today & earn up to 270% per day.

    ReplyDelete
  38. Imagine if you had a robot with 6 years ?

    I just finished a webinar with Mark and his partner, Antony, two days ago and it was AMAZING.

    During the webinar MARK and ANTONY shared their secrets to success and answered questions about their new version of the GPS Forex Robot that came out TODAY!

    ReplyDelete
  39. Forex Trendy is a sophisticated program capable of determining the most reliable continuation chart patterns. It scans through all the forex pairs, on all time frames and analyzes every possible breakout.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...